کمیته صلیب سرخ در اولین سالگرد سیل پاکستان ضمن اشاره به تداوم وضعیت وخیم قربانیان این فاجعه بر لزوم ادامه کمکهای بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو، دوازده ماه پس از سیل پاکستان هزاران نفر کماکان در تلاش روزانه برای حمایت از خانواده‌ و ازسرگیری معاش خود هستند. بر این اساس اولین سالگرد سیل یادآور این واقعیت دردناک است که جبران خسارت‌ها می‌تواند تا چه حد طولانی و مشکل باشد.

سالگرد سیلاب‌های ویرانگر همچنین نشانه‌ فرارسیدن دوباره‌ فصل باران‌های موسمی نیز هست. در حالی‌که برخی از قربانیان سیل 2010 در تلاشند تا زندگی و ممردرآمد خود را بازسازی کنند، دیگران نگران هستند که تغییرات الگوهای آب‌و‌هوایی در سطح جهان باعث سیلاب‌های دوباره شود.

با این حال در سال جاری جمعیت هلال احمر پاکستان با گسترش نیروهای داوطلب خود و با پشتیبانی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ قوی‌تر و توانمندتر از پیش به کمک‌رسانی به قربانیان بلایا ادامه می‌دهد.
 
"آندره پاکه" قائم‌مقام دفتر نمایندگی صلیب سرخ در پاکستان می‌گوید: ما شش دهه است که به مردم آسیب‌پذیر کمک می‌کنیم، صلیب سرخ چه در جنگ‌های فراگیر و چه در بلایای طبیعی در نتیجه‌ این عملکرد و با حمایت از جمعیت‌های تحت تاثیر درگیری در شمال غربی و بلوچستان و نیز با پشتیبانی از کسانی که از بلایای طبیعی صدمه دیده‌اند، نشان داده به فعالیت‌های صرفا بشردوستانه‌ خود در پاکستان متعهد است.
 
سیل بنیان‌کنی که در جولای 2010 در مناطق شمال و شرق پاکستان روی داد با حدود 2 هزار کشته و 11 میلیون بی‌خانمان، صدمات جبران‌ناپذیری را به کشوری که خود گرفتار آثار جنگ بود وارد کرد. به گفته پاکه گرچه سیل 2010 نسبت به زلزله‌ فاجعه‌بار کشمیر در سال 2005 تلفات کمتری گرفت اما بسیاری از شاهدان تخریب حاصل از سیل را با این زلزله برابر می‌دانند.