سنندج - خبرگزاری مهر: کتاب مجموعه استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه IMS و کاربرد آنها در صنایع گاز توسط شرکت گاز استان کردستان و با همکاری دانشگاه کردستان تدوین و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب توسط دکتر محمود شهرخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان و با همکاری و مشارکت نیما اسفندیاری، مهندس پیمان الله یاری و مژگان حاجی الله وردی پور تدوین و منتشر شد.

این کتاب در 212 صفحه در تیراژ 500 جلد و با قیمت پشت جلد 50 هزار ریال توسط چاپ فرهنگ سنندج به چاپ رسیده و وارد بازار شده است.

کتاب مجموعه استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه در پنج فصل شامل آشنایی با استانداردهای بین المللی ، استاندارد بین المللی ISO9001:2008 سیستم مدیریت کیفیت، استاندارد ISO14001:2004 سیستم مدیریت زیست محیطی، استاندارد OHSAS18001:2007 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و سیستم مدیریت یکپارچه منتشر شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: با توجه به احساس نیاز به تدوین یک مرجع علمی برای استقرار این سیستم ها  در واحدهای تحت پوشش شرکت ملی گاز ایران، کتاب حاضر با همکاری مشترک دانشگاه کردستان و شرکت گاز استان کردستان تدوین شده است.

این کتاب علاوه بر ارائه مفاهیم اصلی و مفاد استانداردهای فوق، حاوی اطلاعات اختصاصی مربوط به صنعت گاز طبیعی است.

همچنین به منظور ایجاد دیدگاه علمی و تسهیل استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت های علاقمند به استقرار این سیستم، نمونه مستندات شرکت گاز استان کردستان ارائه شده است.