سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بخشش و انفاق مومنان موجب تزکیه نفس در آنها خواهد شد و زمینه را برای کمک به همنوع فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در جشن گلریزان که برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد، با بیان اینکه جشن گلریزان زمینه ای مناسب برای احسان و بخشش است، اظهار داشت: آنچه انسان دارد و از آن می بخشد امانت خداست که در حقیقت زکات آن را پرداخت می کند.

وی بیان کرد: ماه رمضان ماه آزادی از خطا و اشتباه است که در آن بنده مهمان خدا است و خداوند خود پذیرای او خواهد بود و چه زیبا و معنوی ست که بنده در این ماه جلا یابد و با احسان و نیکوکاری لبخند را بر لب انسانهای نیازمند هدیه کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در این ماه انسان از بدی دور می شود، افزود: رهایی از آتش جهنم و دور شدن از نفسانیات و مادیات تنها با انفاق کردن از چیزهای که انسان دارد ممکن است.

وی با بیان اینکه دادن زکات موجب رشد معنویت در انسان می شود، بیان کرد: دادن زکات معامله با خدا است که ذخیره سازی خیرات و معنویات برای قیامت است و چه خوب است که در راه آزاد کردن و بخشش به یک بنده خدا این امر انجام شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه بنده نباید دل به دنیا ببندد، اظهار داشت: دادن زکات و انفاق دو اثر خوب برای هر کسی دارد، یکی انسان را از بدی پاک می کند و از بند تعلقات دنیوی آزاد می سازد و دومی آن که موجب بخشش، کرامت و بزرگی در هر فرد خواهد شد.

وی بیان کرد: در این ماه انسان که دارای روح خدایی است باید مثل خدا شود و آینه انعکاس دهنده از بزرگی و کرامت خدا شود تا بزرگی خود را نیز به نمایش بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: وجود روح انسان نیازمند سجده و عبادت است و در کنار آن اگر توانایی دادن بخشش و زکات معنوی را دارد این کار را هم در راستای رضایت خدا و شاد کردن دل بندگان خدا انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه گرفتن دیه حق هر کسی است، گفت: انسان هایی که توانایی بخشیدن دیه را دارند آن را ببخشند که برایشان در نزد خداوند معنوی تر و بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید خودبین باشند، یادآور شد: مسلمان اگر به فکر همنوع دردمند خود نباشد مسلمان نیست و اگر توانایی بخشش و دادن زکات را دارد، بدهد تا خداوند در تنگنا به او ببخشد.

در مراسم جشن گلریزان فرماندار سنندج با دادن صد میلیون وام به ستاد دیه استان کردستان در راستای آزاد کردن محکومان جرایم غیرعمد به این سازمان و محکومان جرائم غیرعمد کمک کرد.