قم - خبرگزاری مهر: نخستین تفسیر قرآن ‌کریم ویژه جوانان با عنوان "تفسیر قرآن مهر" از سوی موسسه تحقیقات قرآن کریم المهدی (عج) در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین تفسیر قرآن ویژه جوانان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، عضو هیئت مدیره موسسه پژوهش‌های قرآنی المهدی (عج) با همکاری گروهی از محققان قرآنی طی ۱۰ سال در قالب ۲۲ جلد تدوین و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

نگارش ساده از ویژگیهای این تفسیر

نگارش ساده و روان و دارا بودن همه آیات قرآن‌کریم، ‌ توجه خاص به مخاطبان جوان و ادبیاتی که ویژه آن‌ها است و درج مطالب قابل فهم برای این سنین از ویژگی‌های این اثر ارزشمند به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش استفاده از تفاسیر کهن، درج نکات و اشارات تفسیری آیات به‌ صورت کوتاه ذیل هر آیه، درج اشعار متناسب با مضامین آیات و نکات عرفانی از کتاب‌های عرفانی امام خمینی (ره) از دیگر ویژگی‌های این تفسیر است.

تدریس مکرر آن در حوزه و دانشگاه، قبل از چاپ و پخش آن در رادیو قرآن و بازخوردگیری و رفع اشکال‌های احتمالی، بر ارزش این اثر افزوده است.

تفسیر مهر؛ تفسیری ترتیبی است

تفسیر قرآن مهر به‌ صورت ترتیبی از سوره «حمد» آغاز و تا سوره «ناس» ادامه دارد و ابتدا کلیاتی از سوره ارائه و سپس شأن نزول و فضیلت سوره و در چند عبارت کوتاه، اهداف سوره به ‌صورت تیتروار تبیین شده و مطالب مهم سوره در ابتدای هر سوره بیان شده است.

همچنین در ادامه، هر یک از آیات ترجمه و ذیل آن نکات و اشاره‌هایی که از این آیه گرفته می‌شود، استخراج شده و در مرحله بعد آموزه‌هایی که می‌تواند برای جامعه به‌ویژه نسل جوان مفید باشد، بیان شده است