بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون 80 زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان به سر می برند که آزادی آنها نیازمند کمک شش میلیارد ریالی خیرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی اربابی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته 111 زندانی جرایم غیر عمد استان از زندان آزد شدند، اظهارداشت: خیرین سال گذشته برای آزاد سازی این زندانیان شش میلیارد ریال به ستاد دیه کمک کردند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد استان در سال جاری 18 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است، بیان کرد: با تلاش صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان 12 میلیارد ریال از شاکیان رضایت گرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی از برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان در روز 23 ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: یک هزار از خیرین استان شناسایی و به این جشن دعوت خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با همکاری خیرین تمامی زندانیان جرایم غیر عمد استان به آغوش خانواده بازگردند.

اربابی با بیان اینکه 80 زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان به سر می برند، ادامه داد: از این تعاداد 36 نفر به دللیل مهریه، 30 نفر محکومیت های مالی و 24 نفر به دلیل تصادف در زندان هستند.