قم - خبرگزاری مهر: مدیر اجرایی مرکز تحقیقات قرآن‌کریم‌ المهدی از تدوین کتاب پرسش‌های قرآنی جوانان در ۲۳ جلد توسط این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله سلیمانی با اشاره به اهداف تاسیس این مرکز اظهار داشت: این مرکز سال ۸۳ با هدف آموزش محققین، مفسیرین و دانش پژوهان علوم قرآنی و تربیت مدرس قرآنی تاسیس شده است.

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات قرآن‌کریم‌المهدی با اشاره به محصولات ارائه شده این مرکز در نمایشگاه قرآن افزود: ۴۴ عنوان کتاب در بیش از ۷۰ جلد و ۱۱ نرم‌افزار قرآنی در غرفه مرکز تحقیقات قرآن‌ کریم المهدی، بخش حوزوی نمایشگاه قرآن‌کریم ارائه شده است.

ارائه مجله قرآن و علم

سلیمانی بیان داشت: عرضه مجله علمی - پژوهشی «قرآن و علم» با هدف طرح مباحث میان رشته‌ای قرآن و علوم از جمله فعالیت‌های غرفه این موسسه است.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی از کتاب‌های عرضه شده در این غرفه، تفسیر قرآن برای سطوح مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به نخستین تفسیر ویژه جوانان و نوجوانان اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: کتاب پرسش‌های قرآنی جوانان در ۲۳ جلد نیز در حال تدوین است که ۱۶ جلد آن به چاپ رسیده و در این غرفه عرضه می‌شود.

ارائه ۱۱ نرم افزار قرآنی

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات قرآن‌کریم‌المهدی با اشاره به نرم‌افزارهای ارائه شده در نمایشگاه امسال اظهار داشت: ۱۱عنوان نرم‌افزار با موضوعات مختلف قرآنی و همچنین برخی از آثار مکتوب ارائه شده به‌صورت نرم‌افزاری ارائه شده است.

وی افزود: این موسسه تاکنون بیش از ۱۰ دوره آموزشی، تربیت مدرس تفسیر و علوم قرآنی را برگزار کرده و هر ساله از سطح کار‌شناسی ارشد تا دکتری از میان دانشجویان و حوزویان علاقه‌مند ثبت‌نام به عمل می‌آورد.