رئیس سازمان تبلیغات استان تهران با اشاره به اینکه تمام موضوعات و مطالب نهج البلاغه در عرصه های مختلف گمشده بشریت امروز است تأکید کرد: برای کاربردی کردن نهج‌البلاغه باید موضوعات مبتلابه جامعه استخراج شده و با شیوه‌های مختلف در دسترس عموم قرار گیرند .

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با درسهای نهج البلاغه برای دنیای امروز اظهار داشت: نهج‌البلاغه پس از قرآن کریم معتبرترین کتاب برای همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان است.

وی افزود: حضرت علی(ع) همه مباحث مربوط به حوزه زندگی فردی و اجتماعی در قالب خطبه ها، کلمات قصار و سایر قالبها را ارائه کرده است، نهج‌البلاغه برای مومنین، اوصاف اهل تقوا را به زیبایی ترسیم کرده ، برای مدیران ویژگیهای یک مدیر توانمند، برای حاکمان و والیان نکات آموزنده و تذکرات لازم را فرموده، برای رهبران وظایفی تبیین کرده، برای رعایت حقوق یکیدیگر و احترام متقابل مطالب فروانی در نامه ها و خطبه ها و کلمات امیرامومنین وجود دارد.

حجت الاسلام نیک نژاد یادآور شد: در رابطه با  توصیه به مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم، توصیه به رعایت آموزه های دینی و اخلاق دینی، اهتمام به فرایض دینی و رعایت حق و انصاف و عدالت در نهج‌البلاغه مطالب ارزشمندی ارائه شده است که در واقع مواردی هستند که گمشده بشر امروزی محسوب می شوند.

وی تأکید کرد: به طور یقین مسلمنان با استفاده از این کتاب پرمحتوا می توانند در زندگی فردی و اجتماعی خود به قله های مطلوب و مورد نظر دست می یابند.

رئیس سازمان تبلیغات استان تهران در رابطه با راهکارهایی که براساس آن می توان نهج‌البلاغه را از حالت انزوا خارج و وارد زندگی مردم کرد گفت: اگر بتوانیم به صورت کاربردی مطالبی از نهج البلاغه استخراج کنیم که امروز مبتلابه مردم است و جامعه به شدت به آن نیاز دارد و در دسترس عموم قرار دهیم گام مهمی برای کاربردی کردن نهج البلاغه برداشته ایم.

نیک نژاد اظهار داشت: پس از استخراج و در دسترس قرار دادن نهج البلاغه باید از طریق شبکه های رسانه ای تبلیغ و ترویج آنها بپردازیم. چرا که بشریت امروز به شدت به این موضوع علاقمند است. مهجور ماندن نهج‌البلاغه چون مهجور ماندن قرآن ناشی از عدم شناخت  آنها نسبت به جایگاه این کتاب ارزشمند است. اگر انسانها شناخت کافی نسبت به این کتاب پیدا کنند به طور یقین به سراغ آن می روند و مطالب مورد نیاز خود را برای اعمال در زندگی مورد بهره برداری قرار می دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در رابطه با دستاوردهای فراگیر شدن بهره مندی از نهج البلاغه گفت: بهره مندی فراگیر از نهج البلاغه می تواند تحقق بخش مدینه فاضله ای باشد که توصیه شده است. اگر همه به مطالبی که امیرالمومنین گفته اند عمل کنند همه چیز در جای خد باقی می ماند و ما به جامعه ایده آل که همان جامعه علوی، اسلامی و دینی است، دست می یابیم.