قم - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج بنیاد اسراء از برنامه این پژوهشگاه برای انتشار باقیمانده آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی در آینده خبر داد و گفت: هنوز حدود نیمی از آثار این مرجع تقلید منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی اسلامی با اشاره به تاریخچه تأسیس پژوهشگاه علوم وحیانی معارج گفت: در سال 1372 مؤسسه تحقیقاتی اسراء با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقیق و نشر آثار آیت‌الله جوادی آملی آغاز به کار کرد.

وی افزود:امروز با توسعه فعالیت‌های آن مجموعه بنیاد بین‌المللی اسراء راه‌اندازی شده است و پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با سه پژوهشکده و 10 گروه علمی فعالیت خود را گسترش داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه معارج در خصوص برنامه فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه گفت: با توجه به لزوم تحقیق و نشر آثار استاد جوادی آملی، پژوهشگاه برنامه کاری مجموعه را در سه مرحله برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول کلیه گروه‌های علمی فعالیت خود را در راستای تدوین و تنظیم آثار مستقیم آیت‌الله جوادی آملی برنامه‌ریزی می‌کنند.

اسلامی افزود: آثار مستقیم استاد اعم از جلسات درس، سخنرانی و... است که با تقسیم کار در گروه‌های مختلف به تناسب موضوعات، برنامه هماهنگی برای تسریع این کار مدون شده است.

وی گفت: مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی 250 جلد خواهد بود که تاکنون در طی 20 سال 130 جلد این تألیفات به علاقه‌مندان وی و پژوهشگران عرضه شده است.

وی در مورد گام‌های بعدی پژوهشگاه گفت: در قدم دوم به استخراج موضوعات مطرح شده در خلال مباحث آیت‌الله جوادی آملی خواهیم پرداخت.

اسلامی ادامه داد: برخی موضوعات در میان آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی مطرح شده که امکان دارد در قالب یک کتاب مطرح شود. به عنوان مثال آیت‌الله جوادی آملی در مورد تربیت کودک به صورت مجزا مطلبی ارائه نکرده‌اند اما در مجموع آثار ایشان می‌توان نظراتشان را استخراج و به علاقه‌مندان عرضه کرد.

بر اساس گزارش اسراء، معاون پژوهشی پژوهشگاه در پایان به تشریح آخرین برنامه از برنامه‌های مجموعه پرداخت و گفت: در مرحله نهایی به پژوهش در زمینه موضوعات جدید اسلامی و دینی با محوریت مبانی فکری و اندیشه‌های آیت‌الله العظمی جوادی آملی پرداخته خواهد شد.