قم - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: حضور طلاب و روحانیون در مدارس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالسعید حقیقی مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم اظهار داشت: روحانیون باید در عرصه آموزش و تربیت دانش‌آموزان بر اساس مبانی دینی و معرفتی حضوری فعال و جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون حضور علما و روحانیون در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی بوده و انسجام مردم و روحانیت پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف را به دنبال داشته است.

حقیقی مقدم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای مخدوش ساختن چهره روحانیت در میان نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون در مدارس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و می‌تواند پیوند عمیق میان روحانیت و جوانان را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور فعال روحانیون در مدارس و مراکز آموزشی نباید متکی به اعتبارات و بوروکراسی اداری باشد، اظهار داشت: مسئولان امر باید نیازهای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان را به خوبی احصاء کرده و زمینه حضور روحانیون در مدارس را هرچه بیشتر فراهم بیاورند.

رفع شبهات دینی و اعتقادی مهمترین رویکرد حضور روحانیون در مدارس

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم همچنین رفع شبهات دینی و اعتقادی و مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان را از مهم‌ترین رویکردهای حضور روحانیون در مدارس عنوان کرد و افزود: بایستی جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه به ویژه در میان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان به خوبی تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه‌های کتاب برای دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها باید کاملا هدفمند بوده و در میان همه دانش‌آموزان انگیزه مطالعه و تحقیق ایجاد نماید.

حقیقی مقدم از تأمین اعتبارات لازم برای برگزاری نمایشگاه "یاد یار مهربان" خبر داد و گفت: برای تأمین کتاب‌های مورد نیاز مقاطع مختلف تحصیلی باید نیازسنجی مقطعی و جنسیتی در مدارس آموزش و پرورش انجام شود.

وی در پایان یادآور کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزش و پرورش استان در راستای طرح تحول اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوانان بیش از پیش بهره‌مند شده و از آرا و نظرات کارشناسان این مجموعه برای پیشبرد اهداف طرح استفاده شود.