کشتی گیران آزادکار نوجوان کشورمان در روز نخست رقابتهای جهانی مجارستان صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای کشتی قهرمانی نوجوانان جهان پس از 11 سال وقفه از روز سه شنبه و با حضور کشتی گیرانی از بیش از 40 کشور دنیا در شهر زومباتلی مجارستان آغاز شد.

بر این اساس حاتم علی اکبرزاده در وزن 85 کیلوگرم که با شکست تمامی حریفان خود به دیدار پایانی راه یافته بود در مسابقه فینال حریف قدرتمند روس خود را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

همچنین حسن یزدانی در وزن 50 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و پیمان یار احمدی در وزن 58 کیلوگرم به مدال برنز بسنده کرد. صابر خانجانی در وزن 46 کیلوگرم و محمد عظیمی در وزن 69 کیلوگرم نیز از دور رقابتها کنار رفتند. تیم ایران در پایان روز نخست این رقابتها با کسب 30 امتیاز پس از تیمهای روسیه، هند و آذربایجان در جایگاه چهارم دنیا قرار دارد.

نمایندگان پنج وزن دوم و پایانی کشورمان از عصر امروز چهارشنبه به مصاف حریفان خود می روند که به ترتیب یونس سرمستی، ایمان صادقی، مهران بابایی، علیرضا کریمی و مجتبی مرادی در اوزان 46، 54، 63، 76 و 100 کیلوگرم بروی تشک مبارزه خواهند رفت.

تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان امسال با سرمربیگری محمد طلایی پس از چهارسال باردیگر قهرمان آسیا شد. تیم ایران در آخرین دوره رقابتهای جهانی نوجوانان در سال 1999 در لهستان پس از تیمهای روسیه و آذربایجان به مقام سوم رسیده بود.