نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان قدس متعلق به همه امت اسلامی است گفت: با افزایش آگاهی و بیداری اسلامی اهمیت قدس بیشتر شده است .

حجت الاسلام حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره دلایل ماندگاری روز قدس به خبرنگار مهر گفت: جریان قدس یک جریان مختص به جمع خاصی نیست بلکه این جریان متعلق به همه امت اسلامی است و قداست قدس را نمی توان جدای از اسلام تعریف کرد .

وی افزود: قدس برای همه مسلمانان دارای قداست است و همه مسلمانان برای آن احترام قائل هستند باید توجه داشت که قدس قبله مسلمین است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. قدس محل معراج نبی اکرم بوده است .

ابراهیمی یادآور شد: روز قدس یکی از مسائل جهان و امت اسلامی است، فلسفه وجود اسلام حفظ عدالت و گسترش آن و رفع ظلم و ستم بوده است . در سرزمین فلسطین غاصبانی از جاهای دیگر آمده اند و سرزمین اسلامی و سرزمین مسلمانان را غصب کرده اند این ظلم برای مسلمانان قابل تحمل نیست .

وی افزود: قدس جزئی از اسلام است، امام راحل(ره) این حقیقت را مصرا اعلام کردند و چون خالصانه نیز بیان شده است ماندگار مانده است . هرچه بیداری اسلامی بیشتر می شود اهمیت قدس نیز بیشتر می شود .

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مسائل مهم مسلمانان این است که همه آنها از مسئله اشغال قدس ناراحت هستند همه مسلمانان برای مظلومان فلسطین ناراحت و رنجیده خاطر هستند و اینکه احساس همدردی با آنها دارند موجب شده تا مسلمانان در روز قدس به صحنه بیایند و لذا این روز عامل وحدت امت اسلامی شده است .