گرگان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان گفت: در سالجاری 10 تورگردان اقدام به تورگردانی در استان می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مومنی صبح دوشنبه در گفتگویی خبری با اشاره به اینکه تا کنون 6 تورگردان به صورت منفرد اقدام به تورگردانی دراین استان می کردند، تصریح کرد: با اضافه شدن چهار تورگردان درسال جدید، تعداد تورگردانان استان به 10 نفر رسیده و در این راستا نیز اقدام به افتتاح انجمن تورگردانان دراین استان شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان عنوان کرد: این تورگردانان، کارت تور لیدری دریافت می کنند.
 
مومنی یادآور شد: اجرای تورهای داخلی و خارجی دفاتر خدمات مسافرتی این استان، با راهنمای بلد محلی و تورگردانان این انجمن امکان پذیر خواهد بود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات مطلوب این تورگردانان و راهنمایی مناسب مسافران و گردشگران دراین استان، شاهد افزایش تعداد گردشگران در گلستان باشیم.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان  گفت: با توجه به وجود بیش از هزار و 500 جاذبه تاریخی و طبیعی در استان گلستان و حضور گروه های مختلف گردشگران و مسافران در این استان، تورگردانی و راهنمایی مسافران داخلی و خارجی برای بهره مند شدن از این جاذبه های بی نظیر، ضروری و واجب است.
 
وی افزود: اجرای تور در دفاتر خدمات مسافرتی این استان بدون راهنما غیر قانونی است.