استاد فلسفه دانشگاه ردینگ با اشاره به اینکه ترس و هراسی که از اسلام در حال حاضر وجود دارد ناشی از جهل نسبت به دین اسلام است، گفت: در پس اسلام هراسی و اقدامات افراطی و نسبت دادن اقدامات تروریستی به اسلام منافع گروهی خاص نهفته است که با شیوه و روش انسانی سنخیتی ندارد.

دکتر گلن استراسون استاد فلسفه دانشگاه ردینگ درباره دلایل اصلی اسلام هراسی در اروپا و آمریکا به خبرنگار مهر گفت: ترس و هراسی که از اسلام در حال حاضر وجود دارد ناشی از جهل نسبت به دین اسلام است.

وی تصریح کرد: تا درک عمیق از یک موضوع وجود نداشته باشد می‌توان تبلیغ نادرست در مورد آن انجام داد. افکار عمومی ناآگاه تا زمانی که شناخت دقیق و درست از مضامین و تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلام نداشته باشند آماج تبلیغات نادرست قرار می‌گیرند.

مؤلف کتاب "آزادی و باور" در ادامه یادآور شد: بر این اساس باید اسلام و مضامین آن را به درستی شناخت. تا زمانی که شناخت درستی از اسلام وجود نداشته باشد می‌توان پیوندی نادرست میان آن و اقدامات افراطی را متصور شد.

وی یادآور شد: این موضوع نه تنها در مورد اسلام بلکه باید در مورد سایر ادیان نیز مورد توجه قرار گیرد. ادیان از رهگذر بحث و گفتگو با یکدیگر باید شناخت درستی از یکدیگر داشته باشند و پیروان آنها نیز از تبلیغات بی پایه و نادرست علیه یکدیگر بپرهیزند.

استاد پیشین دانشگاه آکسفورد تصریح کرد: به هر میزان که شناخت و آگاهی مردم از ادیان زیاد شود نمی‌توان تبلیغات نادرست در مورد ادیان به کار بست و مردم را به راحتی فریفت و منویات و خواسته‌های گروهی ذی نفع را به خورد آنها داد. صلح و آرامش خواسته ادیان و پیروان واقعی آنهاست.

مؤلف "ارتباط آشکار" تأکید کرد: در پس اسلام هراسی و اقدامات افراطی و نسبت دادن اقدامات تروریستی به اسلام منافع گروهی خاص نهفته است که با شیوه و روش انسانی سنخیتی ندارد.