قم - خبرگزاری مهر: دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی از برگزاری این کنگره با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و نهادهای دیگر در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطاء‌الله رفیعی گفت: این کنگره با مشارکت حدود 30 مرکز آموزشی و پژوهشی از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، جامعه لمصطفی(ص)العالمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  و ... در تهران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهلت ارسال چکیده مقالات تا آخر شهریور سال جاری است و بعد از ارسال چکیده مقالات، توسط هیئت داوری، این چکیده‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی علوم انسانی‌ اسلامی ادامه داد: صاحبان چکیده‌ مقالاتی که امتیاز لازم را کسب کنند تا آخر دی‌ ماه سال جاری فرصت دارند تا اصل مقالات را ارسال کنند.

وی افزود: 9 کمیسیون برای اجرایی شدن این همایش تشکیل شده و فعالیت‌های مختلف علمی را بر عهده خواهد داشت.

رفیعی بیان داشت: کمیسیون نقد علوم انسانی رایج و متداول، کمیسیون فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون طرح نظریات اسلامی برجسته در حوزه علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون طبقه‌بندی علوم انسانی‌ اسلامی از جمله کمیسیون‌های این کنگره است.

وی گفت: کمیسیون کاربردی‌سازی علوم انسانی‌ اسلامی، کمیسیون ارزیابی و آسیب‌شناسی علوم انسانی‌اسلامی تاکنون، کمیسیون ارائه الگوی دانشگاه اسلامی، کمیسیون رابطه علوم انسانی‌ اسلامی و پیشرفت جوامع اسلامی و کمیسیون رویکردهای رایج به علوم انسانی در جهان اسلام از دیگر کمیسیون‌های تشکیل شده این کنگره به شمار می روند.