تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴

شهریار - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان شهریار گفت: تجزیه ایران هدف کشور آمریکا برای جنگ علیه ایران بود و سالها بعد در تاریخ ثبت می شود که ایران اولین کشوری بود که به آمریگا نه گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهریار در سالن جلسات فرمانداری شهریار گفت: اکنون این سئوال برای نسل سوم مطرح است که چرا جنگ آغاز شد و چرا هشت سال طول کشید؟ جنگ در هر جامعه ای نابسامانیهای فراوانی به جا می گذارد و شهرها و روستاها را ویران می کند.

نماینده ولی فقیه در شهریار عنوان کرد: نه تنها در کشورما نسل جوان حق دارد بپرسد چرا جنگ روی داد بلکه جوانان نسل امروزکشور عراق هم باید این سوال را از نسل گذشته بپرسد.

خاتمی به اوضاع ایران در سالهای حکومت ستمشاهی اشاره و عنوان کرد: اگر اوضاع امروز را با آن سالها مقایسه کنیم می بینیم که کشور ما در آغاز سالهای انقلاب یک کشور کاملا ویران بود، پس از 32 سال ما کاملا متحول شده ایم و آمریکا درآن زمان می خواست تفرقه بین ما ایجاد کند چون پیشرفت را حس کرده بود.

وی ادامه داد: اوضاع کنونی برخی کشورهای مسلمان و تصرف سفارت اسرائیل توسط جوانان انقلابی و پس از آن ایران اقدام به برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی کرد و در آن اندیشمندان کشورهای اسلامی شرکت کردند.

خاتمی ابراز کرد: برکات هشت سال مقاومت و پایداری و دفاع مقدس در سالهای اخیر نمایان شده است و دست یافتن به دانش هسته ای و نانو تکنولوژی از پیشرفتهایی است که امروز به دست جوانان این کشور به دست آمده و از برکات جنگ است.

وی در خاتمه عنوان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب دردیدار با شرکت کنندگان در کنفرانس بیداری اسلامی را مطالعه کردم و گفتم اگر امام خمینی (ره) بودند همین سخنان را ایراد می کردند.