اراک – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف از عوامل برقراری عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه با بیان این مطلب در مراسم افتتاح مجتمع بزرگ رفاهی و تجاری آسمان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: باید با ترویج فرهنگ وقف بستر توزیع ثروت و اعتلای عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی ایران فراهم کرد.

وی احیای موقوفات در جامعه را از اولویت های کاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد و گفت: وقف یک امر خیر جهت دار است و با توزیع ثروت در قالب وقف نسل های آتی جامعه نیز از آن بهره مند می شوند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه کشور افزود: واقفین خیر  با وقف اموال خود ضمن برخورداری از صدقه جاریه نام خود را به نیکی ماندگار کرده و از مزایای این ماندگاری در آخرت نیز بهر ه مند می شوند و باید با تبیین این مهم در جامعه در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: بر اساس آمار موجود امروز 500 بیمارستان و درمانگاه از محل موقوفات در زمینه پزشکی و درمانی خدمات رسانی کرده و 700 مورد مصرف وقف در جامعه از جمله ترویج فعالیت های قرآنی، یتیمان، دانش آموزان و دانشجویان بی سرپرست، عزاداری محرم و صفر، کمک به خانواده های بی سرپرست و فقیر، کمک به درمان بیماران و طلاب حوزه های علمیه در نیت واقفان گزارش شده است

وی افزود : این در حالیست که علاوه بر این تاکنون بسیاری از دانشگاهها نیز از محل موقوفات احداث و اداره می شوند که نسل های حال و آینده از آن استفاده کرده و خواهند کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: وقف مال بی صاحب نیست و سازمان اوقاف اجازه نمی دهد نیت واقفین در وقف بر زمین بماند.