یزد - خبرگزاری مهر: فرماندار یزد با تأکید بر گسترش سیره و روش امام رضا (ع) در زندگی مردم خواستار هر چه با شکوه تر برگزارشدن جشنواره خوشنویسی رضوی شد و آن را از مهم ترین جشنواره های فرهنگی و مذهبی کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزالله سیفی با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از فراگیرترین و مهم ترین جشنواره  ها در سطح کشور است، اظهار داشت: باید با انجام چنین اقداماتی سیره و روش ائمه معصومین به خصوص امام رضا(ع) را در بین مردم جامعه نهادینه کنیم.

وی گفت: همه ساله همزمان با تولد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همزمان با دهه کرامت این جشنواره در سطح کشور و همچنین در بخش خوشنویسی در یزد برگزار می شود.

فرماندار یزد در ادامه همچنین با اشاره به اینکه از مهمترین اهداف این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و  گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) است، افزود: جشنواره خوشنویسی رضوی می تواند شاخص مهمی در رشد و اعتلا و ترویج هنر خوشنویسی فرهنگی و دینی در سطح جامعه باشد که می توان از این طریق بسترهای لازم برای پرورش افراد نخبه در فعالیتهای فرهنگی و دینی را فراهم کرد.

سیفی در ادامه با تشکر از کلیه کسانی که در این جشنواره با تمام تلاش به فعالیت می پردازند، تصریح کرد انشالله نهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد  بتواند تأثیر مهمی در جهت ترویج فرهنگ مذهبی در سطح استان و شهرستان یزد داشته باشد.