قم - خبرگزاری مهر: مدیر گروه حوزه‌های علمیه و روحانیت گفت: اتاق فکر برای طلاب و پژوهشگران غیرایرانی همچنین اندیشکده مطالعات آینده پاکستان در جامعه المصطفی طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کیان‌پور با تبیین اهداف گروه روحانیت حوزه‌های علمیه پژوهشکده انقلاب اسلامی پژوهشگاه المصطفی موانع و مشکلات حوزه‌های علمیه پاکستان را برشمرد و خواستار تعریف راهکارهای دقیق و عملی جهت پیشرفت علمی این حوزه‌ها شدند.

وی با اشاره به ایجاد گروه علمی در خصوص بررسی حوزه‌های علمیه و روحانیت در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، اظهار کرد: گروه روحانیت و حوزه‌های علمیه در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه‌های آیندة حوزه‌های علمیه و طراحی شبکه تعاملی طلاب جهان اسلام اطاق فکری را طراحی کرده است.

مدیر گروه حوزه‌های علمیه و روحانیت با بیان این‌که این اتاق فکر، برای برخی از پژوهشگران غیرایرانی المصطفی طراحی شده است، افزود: در خصوص کشور پاکستان، اندیشکدة مطالعات آینده پاکستان متشکل از فضلای پاکستانی که در حوزه برنامه‌ریزی راهبردی تخصص دارند، زیر نظر گروه حوزه‌های علمیه و روحانیت المصطفی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این اندیشکده، از فرصت حضور علمای پاکستان در جریان کنفرانس بیداری اسلامی استفاده مناسبی کرد و نشستی با حضور آنان برگزار کرده است.

کیان‌پور تاکیدکرد: این اندیشکده، دو هدف سیاست‌پژوهی و آینده‌پ‍ژوهی را برای ارتقای حوزه‌های علمیه و بهبود وضعیت شیعیان پاکستان دنبال می‌کند.