اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: همه مسئولان کشور باید با در دست گرفتن پرچم غدیر در راستای ترویج فرهنگ غنی ولایت و امامت در جامعه بکوشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظریف منش ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در جمع مسئولین عضو ستاد غدیر استان مرکزی بیان داشت: بنیاد بین المللی غدیر بدون هیچگونه وابستگی به حزب یا گروه خاصی با هدف توسعه فرهنگ غدیر در جامعه شکل گرفته و بر آن است تا با حرکتی نظام مند و هدفدار به تشریح فلسفه سیاسی اسلام، ولایت و حکومت اسلامی پرداخته و در این مسیر از استعدادها و انگیزه های غدیری موجود در جامعه بهره مند شود.

وی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمنان در جنگ سخت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: دشمنان انقلاب پس از ناکامی در جنگ سخت، همه توان خود را در جنگ نرم علیه این نظام بکار بسته و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد بود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: هجمه دشمنان انقلاب به اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه در طول چند سال گذشته بی نظیر بوده و این مهم گویای جنگ نرم تمام عیار دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف منش در ادامه فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران و علت تشکیل این نظام را غدیر عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز به لطف خدا و برکت فرهنگ غنی غدیر از صلابت و قدرت بالایی در عرصه بین المللی برخودار بوده و میدان داری ایران در عرصه های تصمیم گیری بین المللی بر کسی پوشیده نیست.

وی بیداری اسلامی را یکی از دستاوردهای فرهنگ غدیری ایران در عرصه جهانی برشمرد و گفت: بیداری اسلامی یک زمینه ارزشمند برای استمرار انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرده است.

او با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ غنی غدیر در بین نسل جوان بیان داشت: دهه امامت و ولایت (از عید قربان تا عید سعید غدیر) فرصت خوبیست تا فرهنگ غنی غدیر در جامعه تبیین شود.

مدیر عامل بنیاد بین  المللی غدیر ادامه داد: در راستای بزرگداشت هفته امامت و ولایت امسال بیش از یکصد برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در سراسر کشور تبیین شده است.

ظریف منش با اشاره به نامگذاری روز عید سعید غدیر به عنوان روز ملی غدیر بیان داشت: روز ملی غدیر تحت عنوان روز کتابخوانی نیز نامگذاری شده و باید با توجه به نامگذاری این روز بنام روز کتابخوانی فعالیت های گسترده ای در راستای توزیع کتابهایی با موضوع غدیرصورت گرفته تا بستر آشنایی اقشار مختلف مردم با معرفتهای غدیری فراهم شود.

وی تاکید کرد: باید با بیان فضائل امیرالمؤمنین و پاسداری از ارزشهای فرهنگ غدیر پیام غدیر را در هفته بزرگداشت امامت و ولایت به گوش همگان برسانیم.