نخستین جشن رونمایی کتاب ویژه تجلیل از دکتر محمود عابدی ، استاد رشته ادبیات فارسی در فرهنگسرای هنر برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و ادب " مهر " روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد : جشن رونمایی کتاب به منظور نکوداشت مقام مولفین ، مترجمین و مصححین حوزه ادبیات و علوم انسانی طراحی شده و در نخستین برنامه از این جشن های نکوداشت ، کتاب "کشف المحجوب" اثر هجویری رونمایی می شود.

در این مراسم که اساتید برجسته حوزه ادبیات و علوم انسانی ، دانشجویان و علاقمندان این عرصه حضور دارند از دکتر محمود عابدی استاد رشته ادبیات فارسی دانشگاه تربیت معلم تهران که توانسته است نسخه های خطی این کتاب گرانسنگ را از کشورهای مختلف اروپایی و آسیای مرکزی ، هند و پاکستان جمع آوری و پس از هفت سال ، تصحیح جامع از آن ارای دهد، قدردانی می شود.

کتاب "کشف المحجوب " که انتشارات سروش آن را به زیور چاپ آراسته است از جمله متون اصلی و قدیمی تصوف در ایران محسوب می شود و در طول زمان نسخه‌های چاپ شده آن در کشورهای مختلف جهان پراکنده شده است.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد جهت کمک به ارتقاء حوزه چاپ و نشر آثار ارزشمند، هر ماه از نویسندگان ، مترجمین ، مصححین کتابهای مهم، ماندگار و مرجع علوم انسانی و به ویژه زبان و ادبیات فارسی در آستانه توزیع هر کتاب ، در قالب جشن رونمایی کتاب قدردانی نماید.