کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: جشنواره های کتاب امید به توسعه کتابخوانی را در شهرها افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگارمهر، رمضانعلی محسنی در آئین افتتاحیه جشنواره کتاب و کتابخوانی کمالشهر با حضور مسئولان و مردم صبح امروز درکتابخانه عمومی علامه طباطبایی (ره) کمالشهر اظهار داشت: مسئولان کمالشهراز جمله شهردار و اعضای شورای شهر برای توسعه فرهنگ کتابخوانی زحمات زیادی کشیده اند و اکنون با برگزاری این جشنواره امید به توسعه کتابخوانی در این شهر دارند.

محسنی افزود: خداوند در آغاز بعثت به پیامبر فرمود اقرا یعنی بخوان و بعد از آن می فرماید همانا گرامی است آنچه قلم می نگارد ما مدعی هستیم که کتاب معجزه پیامبر ماست و در قرآن مجید بیش از 331 بار از قلم و مشتقات آن نام برده شده است و این نشان از اهمیت نوشتن و خواندن است.

وی عنوان کرد: دانشمندانی در کشور ما ظهور پیدا کرده اند که هنوز هم با وجود گذشت سالهای زیاد از مرگ آنها کتابهایشان در دانشگاههای دنیا تدریس می شود و یکی از این دانشمندان ابوعلی سینا است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جوانان ایرانی توانستند با علم خود انرژی هسته ای را به تکامل برسانند و وقتی جوانان ایرانی دانش روز را به دست می آورند دشمن از می ترسد.

وی بیان کرد: جشنواره کتاب و کتابخوانی چند روز ادامه خواهد داشت از خانواده ها می خواهم فرزندان خود را به کتابخوانی تشویق کنند زیرا کتابخوانی باید ازکودکی آغاز شود تا عادت به این عمل در وجود کودک شکل بگیرد.

محسنی ادامه داد: کتاب خواندن فقط برای قشر خاصی نیست برای همه افراد در همه زمانها کتاب خواندن می تواند انجام شود پیامبر اسلام (ص) فرمود: اطلبو العلم من المهد الی الحد یعنی از کودکی تا هنگام مرگ علم بیاموزید.

وی علت عدم مطالعه و عدم عادت به مطالعه را فرهنگ شفاهی حاکم بر جامعه سنتی دانست و اضافه کرد: در گذشته برای خردسالان قصه گفته می شد و در بزرگسالی به پای منبر علما می نشستند زیرا به این روش عادت کرده بودند و در هیچ کدام کتابی توصیه نمی شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: برای استفاده بهتر از زمانهای کوتاه مانند منتظر اتوبوس ماندن، یا در صف نانوایی برای خرید نان منتظر ماندن می توان کتابی به همراه برد و از این زمانها استفاده بهینه کرد همانطور که درخیلی از کشورها همه اقشار جامعه در هر زمانی با خود یک کتاب همراه می برند و در زمان کوتاه انتظار از کتاب استفاده می کنند.

وی افزود: تفکر و اندیشیدن در مسیر خواندن کتاب ایجاد می شود و هرچه بیشتر کتاب بخوانیم می توانیم متفکر خوبی باشیم .

محسنی به اجرای طرح کتاب من در کتابخانه ها اشاره کرد و افزود : امروز در این کتابخانه کتاب با هر سلیقه ای برای علاقه های شما پیدا می شود و اگر کتابی را که می خواهید در این کتابخانه نبود آن کتاب را سفارش دهید ما آن را تهیه کرده ودر اختیارتان می گذاریم تا شما و سایر شهروندان از آن استفاده ببرند.