بوشهر- خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت کشور گفت: برنامه های فرهنگی دستگاه های اجرای کشور باید با محوریت نماز انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی محمود زاده صبح پنجشنبه در بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر افزود: وزارت کشور برنامه ای را برای گسترش کارکرد مساجد به استانداران و فرمانداران ابلاغ کرده است که این برنامه شامل اختصاص اولویت انجام برنامه های فرهنگی با محوریت نماز، اختصاص بودجه مناسب برای ترویج فرهنگ نماز، برگزاری نماز جماعت در استانداری ها فرمانداری هاو بخشداری ها به طور منظم با امکانات خوب و زیبا است.

وی ساخت ستادهای اقامه نماز استانی در جایگاه مناسب، اختصاص وقت مناسبی در شوراهای اداری برای ارائه گزارش مسئولان ستادهای اقامه نماز، تشکیل شورای اقامه نماز استانی حداقل هر دو ماه یکبار، ایجاد نمازخانه مناسب در بوستان های شهری و روستایی، توجه به نمازخانه مدارس و اماکن ورزشی و توجه بخش حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی به اقامه نماز مسافران در وقت و مکان مناسب است را از دیگر برنامه های ابلاغ شده عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت کشور تاکید کرد: هماهنگی مدیریت سیاسی استانها و مدیریت مساجد در گسترش فرهنگ متعالی نماز در جامعه بسیار موثر است.

محمود زاده گفت: مدیریت مسجد یعنی امام جماعت و مدیریت سیاسی هر منطقه باید ارتباط تنگاتنگ برای تقویت بعد سیاسی و عبادی مساجد و گسترش کارکرد مساجد داشته باشند.

وی افزود: هر چه این ارتباط بیشتر باشد حیطه نفوذ مساجد و کارکرد آنها گسترش می یابد در برخی استان ها و شهرستان ها مدیران سیاسی با حضور منظم و گسترده در نمازهای جمعه و جماعت به مشکلات مردم رسیدگی می کنند و این امر رضایت عمومی مردم را جلب کرده است.