دومین همایش شاعران ایران و جهان در حالی به کار خود پایان می‌دهد که یک حاشیه جالب توجه مسئولان علمی و اجرایی این همایش خبرنگاران را نیز به خود جلب کرده است و آن، عدم تمایل زنان شاعر خارجی حاضر در همایش به اعلام سنشان است!

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شیراز، در دومین دوره همایش شاعران ایران و جهان 43 شاعر شامل 37 مرد و 6 زن از 32 کشور و از چهار قاره جهان حضور دارند.

در حالی که تمام 37 شاعر مرد حاضر در این همایش در زمان اعلام آمادگی خود برای شرکت در این همایش رزومه شخصی خود را به مسئولان این همایش ارسال کرده اند و در آن تمام مشخصات فردی آنها از جمله سنشان هم آمده است، 6 زن شاعر دیگر میهمان این همایش حاضر به اعلام سن و سال خود نشده‌اند که این مسئله برای ایرانی‌ها و شرکت کنندگان در جلسات شعرخوانی آنها جالب توجه است!

مصطفی امیدی، دبیر اجرایی دومین همایش شاعران ایران و جهان در این باره به خبرنگار مهر گفت: ما حدود 6 ماه پیش که برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی این همایش انجام داده بودیم از طریق رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور فهرستی متنوع از تعداد زیادی از شاعران کشورهای دیگر فراهم کردیم و از طریق همین مسئولان ایرانی، از شاعران مورد نظر خواستیم تا رزومه‌ای از مشخصات فردی و نیز فعالیت‌های فرهنگی و سابقه شان در حضور شعر را برای ما بفرستند.

وی ادامه داد: اما نکته جالب این بود که تمام 37 شاعر مردی که حضورشان در همایش قطعی شده بود در فرمی که برای ما ارسال کرده بودند، همه مشخصات فردی خود از جمله سنشان را اعلام کرده بودند؛ در حالی که 6 زن شاعر دیگر این کار را انجام نداده بودند.

دبیر اجرایی این همایش در عین حال گفت: ما سپس از طریق دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور کپی صفحه نخست پاسپورت آنها را دریافت کردیم و از این طریق، مبادرت به درج سن واقعی آنها در کتاب همایش (پنجره‌ای به شعر جهان 2) کردیم!

براساس این گزارش 6 زن شاعر نامبرده عبارتند از: سابل ماریا تزانوس (متولد 1959 در مونته ویدئو اروگوئه)، دلیا ماریا موسو رینالدی (متولد 1950 مونته ویدئو اروگوئه)، رزالینا شاهی یوا (متولد 1945 در تاتارستان روسیه)، کریستینا اشتولز (متولد 1975 در فردریکسبرگ در دانمارک)، نادیا ربرونیا( متولد 1982 در نویپازار صربستان ). تنگ چون شین (متولد 1931 پیونگ پوک کره شمالی)