همدان - خبرگزاری مهر: شهردار همدان گفت: کاهش منابع درآمدی پایدار از مهمترین مشکلات شهرداریهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عسگریان عصر چهارشنبه در بیست و ششمین نشست معاونان و مدیران اداری و مالی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در همدان اظهار داشت: باید با هم‌اندیشی و همکاری کاهش درآمدها جبران شود تا این موضوع مانع پیشرفت کار در شهرداری‌ها نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه شهرداری همدان شامل هفت معاونت، چهار مدیریت منطقه و 15 سازمان است، گفت: معاونت امور مالی و اداری یکی از معاونتهای اثرگذار در فعالیتهای شهرداری است.

عسگریان اظهار داشت: این معاونت با پیگیری مشکلات و مسائل مالی شهرداری، تأثیر مستقیمی در اجرای پروژه‌ها و روند کارها دارد.

سیدمسعود عسگریان عملکرد معاونت امور اداری و مالی شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز باید با همکاری مسئولان استان دست به دست هم داده و پیگیر حق و حقوق شهرداری‌ها بود.

عسگریان با اشاره به معافیت شهرداریها از پرداخت برخی هزینه‌ها، اضافه کرد: در مجموعه شهرداریها و دبیرخانه کلان شهرهای کشور باید برای تحقق حقوق شهرداری‌ها اولویت‌ها تعیین شود.

وی با بیان اینکه عوارض بانکها، معافیت‌های مالیاتی و تنظیم دفترچه عوارض محلی مبنای کشوری دارد، گفت: این امور باید با هماهنگی ساماندهی شود تا به حق و حقوق شهرداری‌ها در قالب تصویب برخی از قوانین دست یافت.

شهردار همدان با اشاره به اینکه با هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های این ارگان افزایش یافته است، اظهار داشت: نقش معاونان امور مالی و اداری شهرداری‌ها در این راستا بسیار مهم است و باید هزینه‌ها را کنترل کنند.

وی تاکید کرد: باید با ایجاد راهکارهایی در بخش کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها گام برداشت.

سیدمسعود عسگریان کاهش منابع درآمدی پایدار را از مهمترین موضوعات مهم شهرداریها دانست و گفت: با هم‌اندیشی و همکاری باید کاهش درآمدها جبران شود تا این موضوع مانع پیشرفت کار در شهرداری‌ها نشود.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بانک شهر گفت: بانک شهر یکی از موارد اثرگذار در پشتیبانی شهرداریهاست و باید چرخش‌ مالی شهرداری‌ها در این بانک باشد.

شهردار همدان تصمیمات و نتایج نشست معاونین و مدیران مالی و اداری کلانشهرهای کشور را بسیار مفید و مؤثر دانست و اضافه کرد: بیشتر مباحث مطرح شده در این نشست‌ها کارشناسی شده است.

سیدمسعود عسگریان ابراز امیدواری کرد: تصمیمات این نشست‌ها در راستای پیشبرد اهداف عالی شهرداری‌ها بیش از پیش مؤثر باشد و راهکارهای مناسبی برای رفع موانع پیشبرد اهداف اتخاذ شود.