اسلامشهر - خبرگزاری مهر: نشست شعر و ادب فارسی با حضور شعرای جوان اسلامشهری در دانشگاه آزاد اسلامی این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این مراسم که در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از زندگانی حافظ، این شاعر پرافتخار ایران زمین، لقب لسان الغیب را کنیه ویژه حافظ دانست و گفت: حافظ را هم به سبب حافظ قرآن بودن وی و هم به سبب ارتباط عمیقش با مفاهیم عرفانی و اسلامی، لسان الغیب نام نهاده اند و این نام در ادبیات ایران تنها مختص حافظ است.

یدالله بهمنی افزود: در ملل مختلف، این فرهنگ وجود ندارد که با دیوان شعری فال بگیرند، ولیکن ما در ادبیات خود، با اعتقاد کامل به دیوان حافظ تفأل می زنیم و معتقدیم در این تفأل ها هرکس به خواسته خود می رسد.

وی ادامه داد: این امر به دلیل جامعیت و جوهری است که در اشعار ناب حافظ وجود دارد که شامل تمام خواسته ها، ‌تمایلات و عواطف انسانی بود و خود حاکی از روانشناسی پنهانی است که شاعر ناخودآگاه در اشعارش خلق کرده است.

محفل شعر و ادب فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با مشاعره الیاس اسدزاده، مجتبی فضلی، طاهره قربان زاده و رقیه محمدی از دانشجویان این واحد دانشگاهی ادامه و با اجرای گروه موسیقی سنتی دانشجویی آوا و شعر خوانی علیرضا زارعی ن‍ژاد و محسن کامکار از شاعران جوان و پرسنل واحد اسلامشهر خاتمه یافت.