مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توانبخشی گفت: مسایل مربوط به پیشگیری از نابینایی، مشکلات جسمی، مسایل توانبخشی و آموزشی بعد از تشخیص نابینایی و معضل اشتغال و مسایل مربوط به بازنشستگی نابینایان از جمله عمده مشکلات آنان است.

به گزارش خبرنگارمهر، حسین نحوی‌نژاد روز شنبه در مراسم روز جهانی عصای سفید گفت: لازم است فرهنگ استفاده از عصای سفید درمیان نابینایان نهادینه شود، زیرا این استفاده می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات نابینایان کمک کند.

به گفته وی، عصای سفید نماد و سمبلی برای نابینایان است تا بدین‌ وسیله به افراد بینا هشدار دهند و جلوی تضییع حق خود را بگیرد، این عصا پس از جنگ جهانی دوم اختراع شده و در حال حاضر پنج نوع عصای سفید در دنیا با استفاده‌های خاص وجود دارد.

نحوی نژاد با اشاره به لزوم انگ زدایی از عصای سفید ، تاکید کرد: همچنین قوانین حمایتی از نابینایان در تمام دنیا تحت عنوان قانون عصای سفید وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توانبخشی در ادامه با تاکید بر اینکه باهوش ترین افراد در جامعه معلولان در گروه نابینایان قرار دارند، عنوان کرد: قوی‌ترین و قدیمی‌ترین NGOها در میان معلولان در گروه نابینایان وجود دارند و امیدوارم این روز راهگشایی باشد که برای حل گوشه‌ای از مشکلات افراد نابینا و کم‌بینا قدم برداریم.