ایران به عنوان عضو کمیته تخصصی اخلاق گردشگری سازمان جهانی جهانگردی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نوزدهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد که با حضور مقامات عالی‌رتبه 160 کشور جهان در گیونگجوی کره جنوبی برگزار شد، حامد دهقانان به عنوان عضو کمیته تخصصی اخلاق گردشگری این سازمان انتخاب شد.

سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد عالی‌ترین سازمان بین‌المللی در صنعت گردشگری محسوب می‌شود که وظیفه سیاستگذاری و نظارت بر مؤلفه‌های تخصصی صنعت گردشگری در عرصه بین‌المللی را بر عهده دارد. بازوی اجرایی این سازمان کمیته‌های تخصصی آن هستند که از هر یک از مناطق پنجگانه گردشگری جهان یک کشور به عنوان نماینده جهت عضویت در آن‌ انتخاب می‌شود.

در نوزدهمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، معاون گردشگری جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده منطقه جنوب آسیا در کمیته اخلاق گردشگری انتخاب شد.

توسعه و ترویج کدهای جهانی اخلاق گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در سال‌های اخیر در دستور کار سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد قرار گرفته است. برنامه‌‌های کمیته تخصصی اخلاق گردشگری بر این موضوع تأکید می‌کند که در صنعت گردشگری توسعه بهینه و پایدار زمانی حاصل می‌شود که جامعه میهمان و جامعه میزبان آگاهی و اطلاعات لازم را از اصول اخلاقی حاکم بر جوامع انسانی داشته باشند و خود را موظف به رعایت آن اصول کنند.

نقش جهانگردی در ایجاد تفاهم و احترام متقابل ملت‌ها، تبیین مسوولیت‌ها و تعهدات و حقوق شاغلان و دست‌اندرکاران صنعت جهانگردی، توسعه جهانگردی به عنوان وسیله‌ای برای تکامل فردی و گروهی و تحقق توسعه پایدار در کشورها و همچنین ترویج ارزش‌های اخلاقی جوامع میهمان و میزبان به عنوان اصول کاری کمیته اخلاق گردشگری محسوب می‌شود که به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد قرار گرفته است.