یزد - خبرگزاری مهر: کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد از اعزام 40 مبلغه و کارشناس فرهنگی به مراکز دانشگاهی و آموزشی یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه طالعی اظهار داشت: بر اساس تقاضای مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدارس در استان و با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده در این زمینه بیش از 40 مبلغه و کارشناس فرهنگی با هدف ارائه مشاوره دینی و فرهنگی و تبلیغ چهره به چهره به این مراکز اعزام می شوند.

 کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین از اعزام مبلغات و کارشناسان فرهنگی به ندامتگاه نسوان برای ارائه مباحث اعتقادی و فرهنگی خبر داد و افزود: پاسخ به سئوالات و شبهات و ترویج فرهنگ دینی و امور حسنه در بین بانوان از دیگر فعالیتهای مبلغات خواهد بود.

برگزاری طرح بازرسی عفاف و حجاب از ادارات استان یزد

در راستای ارزیابی عملکرد درون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طرح بازرسی از ادارات استان یزد در حال انجام است.

فاطمه طالعی اظهار داشت: بررسی وضعیت پوشش کارکنان، رعایت شئون و الزامات اداری و عملی شدن ابلاغیه هشت گانه وزارت کشور از جمله ملاک و معیار های کمیته بازرسی از برنامه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دستگاه های دولتی استان است.

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین تاکید کرد: این بازرسی ها در سال 90 در دو مرحله انجام خواهد شد.

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان طی حکمی از سوی معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان عضو گروه بازرسی از برنامه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دستگاه های اجرایی منصوب شده است.

برگزاری گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در یزد

به همت امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان جلسه گفتمان دینی با موضوع حجاب و عفاف در محل حسینیه هیئت رهپویان صاحب الزمان (عج) یزد برگزار شد.

استاد میر باقری در این جلسه به تشریح فلسفه حجاب اسلامی پرداخت و تاکید کرد: معلمان و مربیان تربیتی و خانواده ها نقش بسزایی در ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان برای رعایت حجاب و عفاف اسلامی دارند.

وی ادامه داد: خانواده ها و معلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که فرهنگ سازی عفاف و حجاب اسلامی باید از سنین کودکی باشد تا تاثیرگذاری بیشتر داشته باشد.

میرباقری همچنین دختران و بانوان در این جلسه را مورد خطاب قرار داد و یادآور شد: حفظ حجاب اگر در مسیر اطاعت از فرمان الهی باشد زیبایی دو چندانی خواهد داشت.

برگزاری اولین مجمع اولیا و مربیان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ابرکوه

برگزاری اولین مجمع اولیا و مربیان با موضوع آشنایی با مقررات آموزشگاه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجمن اولیا و مربیان برگزار شد.

اولین مجمع اولیا و مربیان با موضوع آشنایی با مقررات آموزشگاه، آشنایی با مشاور و مربی پرورشی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجمن اولیا و مربیان با قرائت قرآن توسط یکی از دانش‌آموزان و پخش کلیپ برای مادران آغاز شد.

در این مراسم مدیر آموزشگاه کبوری و مشاور آموزشگاه قیومی زاده با توجه به مقارن شدن هفته پیوند اولیا با هفته بهداشت روانی به تشریح اهمیت مسائل بهداشت روانی پرداخت.