کرج - خبرگزاری مهر: امام جمعه کرج گفت: دین مبین اسلام به زنان توجه بسیاری داشته و نگاه تساوی و برابر برای این قشر جامعه در مقایسه با مردان قائل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام محسن کازرونی ظهر  دوشنبه در همایش "عفاف وحجاب" در باشگاه میلاد افزود: دو موضوع حجاب و عفاف را با توجه به تعابیر موجود در ادبیات دینی میتوان مورد بحث و تفسیر قرار داد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع عفاف چنانچه درتعابیردینی از جمله نهج البلاغه دران اشاره شده عفیف بودن پاداشش از مجاهدت درراه خدا بیشتراست.

کازرونی گفت: چراکه انسانی که حفظ عفاف وپاکدامنی دارد این امر سبب تطهیر اجتماع می شود.

وی اضافه کرد: زنان از جمله مخلوقاتی هستند که با حفظ عفت و اندیشه عفیفانه می توان تاثیرات بسزایی را در جامعه داشته باشند.

امام جمعه کرج اظهارداشت: دین مبین اسلام به زنان توجه بسیاری داشته و نگاه تساوی و برابر برای این قشرجامعه در مقایسه با مردان قائل است.
 
کازرونی ادامه داد: نه عقیده می توان گفت حجاب مهم نیست و نه عفاف مهم است در واقع می توان به این موضوع کلی دست یافت که بی حجابی نوعی بی عفافی است.

وی گفت: در نظام اسلامی چون برآمده از خون شهدا است همه اقشار و آحاد مردم درآن مدیون ایثارگری کسانی هستند که روزی با جانفشانی خود از کیان این نظام دفاع کردند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: امروز زنان ادارات نقش موثری در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین اقشار مختلف زنان جامعه دارند باید الگوهای برتر حجاب را رواج دهند.

وی ادامه داد: زنان با توجه به اینکه الگوی نسل آینده نیز هستند باید بیشتر ازسایر اقشار جامعه به مساله حجاب و عفاف اهمیت دهند.

کازرونی گفت: حجاب زنان ایران اسلامی دلخوشی دوستداران انقلاب اسلامی و دهن کجی به دشمنان قسم خورده نظام است .

همایش یک روزه عفاف و حجاب باعنوان "حجاب مصونیت است نه محدودیت" با حضور بیش از 350 نفراز حوزه های هشت گانه بسیج ادارات خواهران بسیجی ازسوی بسیج ادارات سپاه امام حسین (ع) در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد.