عسلویه - خبرگزاری مهر: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از چهار میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس به خارج کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید پیروز موسوی سه شنبه شب در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به عسلویه افزود: طی این مدت نزدیک به 10 میلیارد دلار میعانات گازی و محصولات غیرنفتی از این منطقه صادر شد.

وی اظهارداشت: در مدت یاد شده بیش از هفت میلیون و 186 هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از چهار میلیارد و 530 میلیون دلار از منطقه ویژه صادر شده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس گفت: در نیمه نخست امسال، میزان صادرات میعانات گازی رکورد خوبی را کسب کرد و با افزایش 35 درصدی از پنج میلیون و 319 هزار و 463 تن در شش ماه سال گذشته به هفت میلیون و 186 هزار و 291 تن در نیمه نخست امسال رسید.

موسوی همچنین درباره میزان واردات کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه های پارس جنوبی در نیمه امسال، گفت: در مدت یاد شده 142 هزار و 438 تن کالا و تجهیزات پروژه ای به ارزش بیش از یک میلیارد و 61 میلیون دلار وارد منطقه ویژه پارس شده است که این میزان در قیاس با واردات شش ماه نخست سال گذشته، 87 درصد افزایش یافته است.

مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه مهندس احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، سه شنبه در سفر یک روزه به عسلویه از فازهای جدید و در حال ساخت پارس جنوبی دیدن کردند.