قزوین - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در جشنواره فیلم کودک امسال در قزوین 190 فیلم برتر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر آدوسی عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: جشنواره فیلم کودک فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار برتر ایران و جهان در مورد کودک است و فضای پرنشاطی را برای خردسالان ایجاد می کند.
 
اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای جشنواره فیلم کودک
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار توسط استاندار قزوین برای خرید و توزیع کتاب در مراکز و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و بیان کرد: قزوین استعداد و ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت سینمای کودک در سطح کشور را دارد و می تواند به پایگاه فیلم سازان کودک در کشور تبدیل شود.
 
آدوسی در ادامه از تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در استان قزوین خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار امیدواریم این جشنواره بخوبی در استان برگزار شود.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور یادآورشد: تاکنون 494 اثر ملی و 150 اثر در سطح جهانی به جشنواره فیلم کودک ارسال شده است که از میان آنها 15 اثر ملی و 175 اثر جهانی در جشنواره فیلم کودک قزوین به نمایش درخواهد آمد.
 
طیب ملکی پور مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قزوین هم با اعلام آمادگی برای برپایی جشنواره فیلم کودک گفت: این جشنواره از اول تا سوم آذرماه در قزوین برپا خواهد شد.