شهرکرد - خبرگزاری مهر: کشاورزان روستای قلعه درویش برای رسیدن به مزارعشان مجبورند از داخل رودخانه عبور کنند زیرا پلی که قرار بود بر روی آن احداث شود خیلی وقت است که نیمه کاره رها شده و طی سالهای اخیر برخی از کشاورزان منطقه هنگام عبور از وسط رودخانه غرق شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نیمه کار بودن پل کشاورزی بر روی رودخانه بهشت آباد یکی از سرشاخه های کارون در روستای قلعه درویش  از توابع شهرستان اردل استان چهار محال و بختیاری و عدم ساخت آن، مردم و کشاورزان را مجبور کرده که از داخل آب برای رسیدن به مزارعشان استفاده کنند واین مهم موجب مرگ برخی از کشاورزان این روستا شده است.

مزارع کشاورزان و مردم این روستا در طرف دیگر رودخانه قرار گرفته و کشاورزان روستای قلعه درویش مجبورند از داخل آب پرخروش کارون یکی از بزرگترین روخانه های ایران عبور کنند.

 

 کشاورزان این روستا مجبورند از داخل آب سرد این رودخانه عبور کنند و به مزارع کشاورزی خود برسند و این کار موجب شده که تعدادی از کشاورزان را آب ببرد و موجب غرق شدن آنها شود.

یکی از بزرگان روستای قلعه درویش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بسیاری از مردم این روستا کشاورز هستند، اظهار داشت: روخانه بین زمینهای کشاورزی و مردم روستا قرار گرفته و از طرفی نبود هیچ ارتباطی بین زمینهای کشاورزی وروستا مشکلات فراوانی را پیش آورده است.

محمد مراد نامداری ادامه داد: در گذشته یک پل چوبی بود که مردم از آن استفاده می کردند که آن نیز در اثر وقوع سیل از بین رفت و مردم هم اکنون مجبورند از داخل آب عبور کنند و به زمینهای کشاورزی خود برسند.

  

وی تاکید کرد: ساخت پلی برای این روستا در نظر گرفته شد و کار آن آغاز شد اما بعد از مدتی بعد از زدن پایه ها رها شد.

وی عنوان کرد: مردم مشکلات بسیاری برای عبور دارند و عبور از داخل آب موجب مرگ تعدادی از کشاورزان شده است.

 وی بیان داشت: فوت تعدادی از کشاورزان موجب ترس دیگر کشاورزان شده و این باعث عدم کشت بسیاری از زمینهای کشاورزی شده است.

 

وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد زمنیهای خود را شخم بزند باید تراکتور به روستای رستم آباد که در فاصله زیادی از ما قرار دارد ببرد و از پل روستای رستم آباد استفاده کند که این موجب صرف هزینه بسیار و زمان زیاد است.

وی با بیان اینکه نامه نگاریهای زیادی از طرف اهالی این روستا به رئیس جمهور و مسئولان کشور کرده ایم، یاد آور شد: در نامه هایمان خواستار تکمیل پل بودیم.

وی با بیان اینکه ما به فرمانداری و مسئولان مربوطه بارها و بارها این مشکل را عنوان کرده ایم، تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل مردم این روستا انجام نشده و جوابشان این است که بودجه نیست و اعتباری نداریم.

 

 عکس مرحوم غلامرضا کریمی به همراه نوه اش

مریم کریمی نوه مرحوم غلامرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پدر بزرگم به خاطر نبود پل مجبور بود از داخل رودخانه برای رسیدن به مزارعش عبور کند که یک روز خبر آوردند آب پدر بزرگم را برده و پدر بزرگم فوت کرد.

   

همسر مرحوم غلامرضا کریمی

همسر مرحوم غلامرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شوهرم برای رسیدن به مزارع از داخل رودخانه عبور کرد که حجم زیاد آب وی را غرق کرد.

حاجیه خانم کریمی اظهار داشت: شوهرم کشاورز بود هنگامی که می خواست به زمینهای کشاورزی آنطرف رودخانه برود آب آن را برد و فوت همسرم موجب یتیم شدن شش فرزندم شد.

وی عنوان کرد: زندگی من با با سختی و تنگی می گذرد.

 

 یکی دیگر از بزرگان روستا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نیمه کار رها شدن پل کشاورزی اظهار داشت: پایه های پل  و سفت کاری پل توسط پیمانکار انجام شد وپیمانکار محل را ترک کرد و پل نیمه کار باقی ماند.

ظهراب اسکندری عنوان کرد: نیمی از مردم این روستا کشاورز هستند و مجبورند برای تهیه مایحتاج خانواده شان به آنطرف رودخانه بروند و کشاورزی کنند.

 

وی با با اشاره به برخی از افرادی که در این موارد فوت شده اند، تصریح کرد: مرحوم شیر محمد الماسی، شاهعلی عسکری، کرعلیار مراد پورو غلامرضا کریمی تعدادی از افراد غرق شده در این رودخانه هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم به خاطر ترس غرق شدن در رودخانه  دیگرکشاورزی نمی کنند، بیان داشت: از مسئولان خواستاریم برای حل این مشکل گام بردارند.

اسکندری با اشاره به اینکه ما در این روستا و همچنین روستاهای اطراف بامشکل نداشتن پزشک و درمانگاه مواجه هستیم، بیان داشت: ما برای درمان مجبوریم  به شهرکرد برویم و این مسافت طولانی را طی کنیم.

وی عنوان کرد: خانه بهداشتی که اینجا وجود دارد تاکنون هیچ فایده ای برای مردم نداشته و هنگامی که به این خانه بهداشت مراجعه می کنیم هیچ درمانی برای ما صورت نمی گیرد و اصلا دارو ندارد.

قلعه درویش روستای از توابع شهرستان اردل است و در 20 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

...................................................

گزارش: سید محمد رضا موسوی قهفرخی