مجموعه تلویزیونی "فرات" به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی برای محرم شبکه دو آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سریال 10 قسمتی را علی‌اکبر محلوجیان نوشته و امیر عربی آن را بازنویسی نهایی کرده است. محلوجیان نگارش مجموعه‌های "زیر تیغ" و "مثل هیچکس" را در کارنامه دارد.

سریال "فرات" داستان دو دوست قدیمی را به تصویر می‌کشد که بر اثر حادثه‌ای رفاقت دیرینه آنها جای خود را به دشمنی می‌دهد به گونه‌ای که آن دو را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.

همه لوکیشن های این سریال در تهران است و اکبر زنجان پور، حسن پورشیرازی، گوهر خیراندیش، فریبا جدی‌کار، حمید ابراهیمی، رامین راستاد،‌ نفیسه روشن، شیوا ابراهیمی،‌ روح الله کمانی، ناز‌آفرین کاظمی، سارا بهرامی و علی مرادی در این مجموعه بازی می‌کنند.

یک سوم تصویربرداری این سریال به پایان رسیده است و همزمان تدوین آن نیز در حال انجام است. در حال حاضر لوکیشن این سریال در منزل حاج کاظم است که پورشیرازی ایفاگر نقش آن است.

عوامل مجموعه "فرات" عبارتند از مجری طرح: محسن نبییان، مدیر تصویربرداری: افشین احمدی، دستیار کارگردان: پریسا گرگین، برنامه‌ریز: مریم هژیروند، صدابردار: ساسان نخعی، طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، منشی صحنه: مهسا سرمدی، مدیر تولید: سید ابوالقاسم حسینی، عکاس: حسن شجاعی، آهنگساز: عشقی و تدوین: محمدرضا موئینی.

میری ساخت مجموعه "گاو صندوق" را در کارنامه دارد.