امروز مردم کشورمان به دیدار سادات و ذریه امیرالمومنین علیه‌السلام می‌روند. بازار جشن و سرور و عروسی در این روز بسیار پر رونق است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سرزمین وحی، امروز در ایران اسلامی، جشن عید غیر برپاست و مردم بهترین و زیباترین لباس‌های خود را می‌پوشند، خود را معطر به بهترین عطرها نموده و با چهره‌ای خندان و شادمان به دید و بازدید می‌پردازند.

شب عید غدیر در مساجد و حسینیه‌ها نیز مراسم جشن و سرور و مولودی‌خوانی برپاست، همچنین در منازل سادات و علما، مداحان و شاعران در وصف مولا علی علیه‌السلام مولودی‌خوانی می‌کنند.

روز گذشته نیز حجاج ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه به مناسبت عید سعید غدیر خم با پخش شیرینی و برگزاری مراسم در سالن اجتماعات اقامتگاه‌هایشان این روز را گرامی داشته و سعادت حضور در سرزمین وحی در چنین روزی را شکرگزار شدند.

همچنین مراسم جشن عیدسعید غدیرخم روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در محل سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. استقبال حجاج از این مراسم به حدی بود که دست‌اندرکاران برگزاری مراسم با پهن کردن فرش در حاشیه‌های سالن، فضای لازم برای حضور حجاج در این مراسم را فراهم کردند.

این مراسم نورانی و روحانی با مداحی حاج سیدجعفر ماه‌رخسار آغاز شد و در ادامه یک گروه ممتاز بین‌المللی در مدح مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام به اجرای برنامه پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین قرنی نیز طی سخنانی توجه زائران را به این نکته جلب کرد که "حضرت علی علیه‌السلام آئینه تمام‌نمای رسول گرامی اسلام (ص) است."

این جشن با مدیحه‌سرایی حاج محمدرضا طاهری ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به پایان رسید.