کامیاران - خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور مسئولان استان کردستان، برگزیدگان کتاب سال استان در شهرستان کامیاران معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و برای اولین بار در این استان با برگزاری مراسمی در شهرستان کامیاران و با حضور جمعی از مسئولان استان، نویسندگان و هنرمندان برگزیدگان کتاب سال کردستان معرفی و از آنها تجلیل و تقدیر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم بیان کرد: اولین جایزه کتاب سال کردستان در 12 بخش نویسندگان و محققان برتر کتاب های برگزیده برگزار و طی آن از نویسندگان برتر کردستانی بر اساس رای هیئت داوران در حوزه های مختلف تقدیر شد.

قباد میمنت آبادی عنوان کرد: اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه کتاب سال کردستان پس از بررسی 138 عنوان کتاب دریافتی  به دبیرخانه، آثار برگزیده و شایسته  قدردانی را معرفی  کرد و کتاب های برگزیده که در بخش های  پزشکی، علوم پایه، تاریخ، علوم اجتماعی،هنر، دینی، زبان شناسی کردی، ادبی و شعر کودک دسته بندی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم و بر اساس رای هیئت داوران در بخش پزشکی هیچ کتابی حائز عنوان برگزیده  معرفی نشد ولی کتاب "مروری سریع بر بارداری و بیماریهای زمینه ای" نگارش دکتر فرزام بیدار پور و خانم مهری ملا شیخی از انتشارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب 82 امتیاز به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

در رشته علوم پایه و فنی و مهندسی کتاب "مصالح، طراحی و ساخت روسازی آسفالت" نگارش دکتر فرزین فاروقی از انتشارات دانشگاه کردستان با کسب 91 امتیاز به عنوان کتاب برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش تاریخ  نیز کتاب "کردان شبانکاره" تالیف دکتر جمشید صداقت کیش از انتشارات علمی کالج با کسب 97 امتیاز  معرفی شد و در این بخش همچنین کتاب "جشن دیوه زناو" تالیف کامل صفریان و خانم سیده زهرا سجادی از انتشارات مولفان با کسب 85 امتیاز به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

در رشته علوم اجتماعی نیز کتاب برگزیده کتاب "تامین اجتماعی مقدمه ای بر اصول اساسی" اثر پرفسور دنی پیترز با ترجمه فراز فیروزی مندی و خانم سمیره احمدی از انتشارات شهر دانش با کسب 95 امتیاز بود.

هیئت داوران نخستین دوره جایزه کتاب سال کردستان در بخش هنر کتاب "آوازهای سرزمین پدری ام" تالیف شاحسین سعیدی از انتشارات ائمه (ع) را به عنوان کتاب برگزیده سال در این بخش معرفی و "جام جوان" با کسب 81 امتیاز به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

کتاب "تفسیر آیات احکام" تالیف شیخ محمدعلی صابونی با ترجمه دکتر فرزاد پارسا از انتشارات دانشگاه کردستان در بخش دینی، کتاب "فلسه احکام قرآن" نوشته پروفسور مصطفی ابراهیم زلمی ترجمه دکتر محمود ابراهیمی، کتاب "وانه کوردی" (آموزش زبان کردی) از منصور رحمانی و کتاب "بنه ماکانی وشه سازی" تالیف کامران رحیمی از دیگر آثار برگزیده مراسم جایزه کتاب سال کردستان اعلام شدند.

در بخش شعر کودک نیز کتاب "نونو" از علیرضا محمدیان از انتشارات سازمان بهزیستی استان کردستان به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.

قرار است که جایزه کتاب کردستان هر ساله و به میزبانی یکی از شهرستان های استان برگزار شود.