تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مهمترین عامل آلودگی هوا در مقطع فعلی را گرد و غبار به عنوان بحرانی فراملی و منایع آلاینده متحرک (خودروها) دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیوک رئیسی اظهار داشت: برنامه های پیشنهادی برای هفته هوای پاک با همکاری سازمانهای مسئول برای افزایش آگاهی های عمومی در این خصوص اجرا خواهد شد.

وی از وجود شش ایستگاه سنجش آلودگی سطح شهر تبریز که 24 ساعته و آن لاین، هوای شهر تبریز را پایش می کنند خبر داد.

دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: گازسوز شدن آجرپزی های کجاباد و سنق، انتقال آسفالت پزیهای آخر طالقانی و لاله به دره کرجان، استفاده از گازوئیل کم گوگرد، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، نوسازی و توسعه اتوبوس های شرکت واحد، افزایش فضای سبز و مدیریت ترافیک و سایر برنامه های پیش بینی شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تبریز در دستور کار این کمیته قرار گرفته و به مرحله اجرا ‌گذاشته شده است.

رئیسی حرکت های نمادین هفته هوای پاک را تلنگری برای جدیت در اجرای سیاست هوای پاک دانست و اظهار داشت: سازمانها و نهادهای مسئول در تامین هوای پاک با انجام برنامه های سمبلیک و اطلاع رسانی از تاثیر اقدامات انجام گرفته در کاهش آلودگی هوا می توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

وی گفت: تبریز شهری با پتانسیل آلودگی بالا بوده و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نهادی نظارتی دبیری کمیته کاهش آلودگی هوا را بر عهده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برنامه های هفته هوای پاک را که نمادین و سمبلیک هستند، تلنگری برای مسئولان و مردم و اجرای آنرا برای انجام کارهای مشابه و برنامه ریزی شده برای سالهای متمادی دانست.

بیوک رئیسی ضمن تشریح وظایف سازمانها و نهادهای مرتبط با طرح جامع کاهش آلودگی هوا، از سازمانها و نهادهای مسئول خواست که آن را به عنوان کار حاشیه ای یا تکلیف مقطعی تلقی نکرده و اجرای آن را جدی بگیرند.