قم - خبرگزاری مهر: مدیر رادیو معارف گفت: در ایام محرم رادیو معارف به حسینیه معرفتی و حسی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های رادیو معارف در ایام محرم پرداخت و اظهار داشت: در ایام محرم سعی خواهیم داشت احساس و معرفت مخاطبان را از طریق برنامه‌های جذاب به اوج برسانیم.

وی ادامه داد: امسال سعی شده در بخش کارشناسی برنامه‌های رادیو معارف با در نظر گرفتن تنوع و تکثر کارشناسان از زاویه دید کارشناسان مختلفی در حوزه و دانشگاه استفاده کنیم تا مباحث مربوط به قیام اباعبدالله الحسین(ع) به خوبی مطرح شود.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه جریان عاشورای حسینی حادثه عجیب و نقطه عطف مهم بوده است، گفت: نگاه به همه زوایای معرفتی این واقعه مهم از مهمترین اهداف برنامه‌سازان رادیو معارف در بخش محتوا است.

وی تصریح کرد: در بخش ساختاری نیز از همه ساختارها اعم از کارشناسی، مستند، نمایش و... برای تعمیق‌بخشی به برنامه‌های رادیو معارف استفاده خواهیم کرد.

لطفی نیاسر پخش اشعار پیرامون واقعه عاشورا را یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی عنوان کرد و افزود: در این رابطه بیش از 15 جلسه کارشناسی برگزار شده و تمامی قطعات اشعاری که در مجالس هیئت‌های مذهبی ضبظ شده بود مورد بررسی قرار گرفت تا از میان آنها قطعات متناسب با عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در رادیو معارف پخش شود.

وی گفت: امسال 280 قطعه شعر بررسی شد که تاکنون 170 قطعه مورد تائید قرار گرفت.

پخش 12 ویژه‌برنامه

مدیر رادیو معارف از طراحی 12 ویژه‌برنامه با موضوع محرم در این رسانه خبر داد و اظهار داشت: برنامه "بر کرانه فرات" با بهره‌گیری از سخنان آیت‌الله العظمی جوادی آملی از روز گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: برنامه زنده "خط سرخ" نیز در ایام محرم از ساعت 8 و 40 دقیقه پخش می‌شود.

لطفی‌نیاسر با اشاره به نامگذاری دهه نخست ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در این خصوص برنامه معروف را طراحی کرده و در این ایام هر روز از ساعت 12 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

وی طراحی برنامه نمایشی باغ تماشا را یکی دیگر از برنامه‌های رادیو معارف در ایام محرم اعلام کرد که از ساعت 18 و 30 دقیقه هر روز به صورت نمایشی پخش می‌شود.

طراحی 5 ویژه‌برنامه برای کانال ندای اسلام

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی 5 ویژه‌برنامه برای پخش در کانال ندای اسلام خبر داد و تاکید کرد: یکی از این برنامه‌ها ویژه‌برنامه محرم است که با حضور دکتر تقی رضوی از کارشناسان برجسته دینی در مورد علل و فلسفه قیام عاشورا پخش می‌شود.

وی پخش سخنرانی‌های ویژه محرم را یکی دیگر از این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام سوداگر که کانادایی تبار است پخش می‌شود.

لطفی‌نیاسر گفت: توجه به احادیث سیدالشهدا(ع) به ویژه احادیثی که در مسیر کربلا و در راستای قیام خودشان بیان کردند از دیگر برنامه‌های کانال ندای اسلام است.

ایجاد قرارگاه محتوایی با محوریت امام حسین(ع)

مدیر رادیو معارف همچنین به برگزاری پنجمین دوره طرح ملی وبلاگ‌نویسی بوی سیب اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در فضای مجازی اجرا می‌شود و بزرگ‌ترین هدف ما از اجرای آن ایجاد قرارگاه محتوایی با محوریت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی تاکید کرد: انعکاس مطالب در محیط مجازی بسیار آسان است ولی اگر این پیام‌ها با هم جمع شوند متوجه می‌شویم که حجم و تولید پیام‌ها کم است. اگر طرحی همچون بوی سیب با محوریت امام حسین(ع) برگزار شود می‌توانیم این قرارگاه محتوایی را آنقدر گسترش دهیم که در فضای مجازی کار در دست پیروان اباعبدالله الحسین(ع) قرار گیرد.