قم - خبرگزاری مهر: نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که پیش از ظهر سه شنبه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افتتاح شده است 200 نقاشی به همراه آیات و روایات مربوط به آن در قالب تابلوهایی به نمایش در آمده است.

نمایشگاه 10 روز پذیرای علاقمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت 10 روز پذیرای علاقمندان است و بازیدکنندگان می توانند در ایام برگزاری نمایشگاه از ساعت 9 تا 12 و 15 الی 20 برای بازدید مراجعه داشته باشند.

مرتضی اسماعیلی طبا تصریح کرد: این نمایشگاه برداشت تصویری از آیات قرآن با موضوع معاد و قیامت است که با زبان هنر نقاشی و گرافیک بیان شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی بهترین ابزار در راه ترویج این معارف است یادآور شد: هر کدام از تابلوهای نقاشی این مجموعه بیانگر محتوای آیات و روایات است و مخاطب با دیدن هر نقاشی مفهومی از یک آیه که مرتبط با جهنم و بهشت و معاد وقیامت است را به ذهن می‌سپارد.

ارائه 23 نرم افزار مذهبی

اسماعیلی طبا افزود: در حاشیه این نمایشگاه نیز 23 نرم افزار توسط مرکز تحقیقات رایانه ای وزه علمیه اصفهان در معرض دید بازدیدکنندگان است که با یارانه پرداختی ارشاد قم با 70 درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می شود.

مدیرکل ارشاد استان قم اضافه کرد: طراحی و گرافیک این تابلوها کار آقای عظیمی از هنرمندان استان اصفهان است که با نظارت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و با اشراف آیت الله مظاهری تهیه شده و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در معرض نمایش است.