مشهد - خبرگزاری مهر: تفاهم نامه مذهبی و فرهنگی با بیش از 280 میلیون تومان اعتبار میان آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه فرهنگی و دینی میان آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش نیازمند محتوای غنی فرهنگی و دینی است تا مطالب اعتقادی و معنوی در میان دانش آموزان افزایش یابد.

محمد تقی فخریان با بیان اینکه آموزش و پرورش یک شبکه گسترده به لحاظ داشتن نیروی انسانی است اظهار کرد: این شبکه نیازمند منبعی است تا در زمینه محتوای غنی فرهنگی و دینی به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: خراسان رضوی دارای یک میلیون و 100 هزار دانش آموز، 90 هزار همکار فرهنگی و 10 هزار مدرسه است که این شبکه وسیع تعلیمی و تربیتی برای ارتقاء محتوای دینی و فرهنگی خود نیازمند همکاری تمامی سازمان ها و دستگاه ها است.

وی ادامه داد: در این میان نقش معلمان نیز در القاء مفاهیم دینی و معنوی قابل توجه است و آنان می توانند با تاثیرگذاری بیشتر فرهنگ دینی را به نسل های آینده انتقال داده و نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه هر مدیریتی نیازمند نهادهای مردمی است عنوان کرد: تبلیغات اسلامی از سازمان های مردمی است که در ارائه مفاهیم ارزشی و دینی همواره نقش آفرینی کرده است.

وی اشاره ای هم به تفاهم نامه آموزش و پرورش با تبلیغات اسلامی داشت و افزود: تا پیش از امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش با تبلیغات اسلامی خراسان رضوی میان دستگاه های مختلف به منظور کمک در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان بیگانگی بود اما امروز با اقدام تبلیغات اسلامی می توان گفت که این بیگانگی در حال از بین رفتن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باید نگاه ما به مولفه های دینی معطوف شود و از ظرفیت های معنوی جهت آموزش به دانش آموزان بهره های لازم را ببریم.

فخریان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کتب درسی ترجمه شده است ادامه داد: در تمام سال هایی که گذشت دانش آموزان به جای اینکه مفاهیم ارزشی و دینی خود را فراگیرند از روی کتب ترجمه شده مبانی و اصول کشورهای دیگر را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: امیدواریم روزی شاهد فراگیری آموزه های دینی و مفاهیم ارزشی خویش در میان دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه مفاهیم تربیتی باید در جلسات غیر رسمی برای دانش آموزان بیان شود گفت: جلسات اگر به شکل غیر رسمی برگزار شود بی تردید موثرتر است و دانش آموز راحت تر مبانی اعتقادی را درک می کند.

فخریان با اشاره به این مطلب که مدارس باید سنگرهای مقابله با جنگ نرم باشند افزود: دشمنان نظام اسلامی امروز با برقراری جنگ نرم نوک پیکان خویش را به سمت مدارس نشانه گرفته اند بنابراین ما برای مقابله با این شبیخون فرهنگی نیازمند پشتیبانی و حمایت بیشتر در حوزه دینی و تبلیغی هستیم.

وی ادامه داد: بی تردید امضای تفاهم نامه تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش گامی موثر در راستای القای آموزه های دینی به دانش آموزان است.