اسقف اعظم دزموند توتو از آفریقای جنوبی با حمایت از جنبش تسخیر وال استریت از کلیسایی در نیویورک خواست با درخواست برپایی چادرهای تظاهرات کنندگان در محوطه متعلق به این کلیسا موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یوپی آی، کلیسای ترینیتی، به عنوان یک ساختمان شاخص در تقاطع خیابن وال استریت و برادوی این امکان را برای تظاهرکنندگان جنبش وال استریت فراهم کرده تا آنها از دفاتر، اتاقهای همایش و مرکز اجتماعی این کلیسا استفاده کنند، اما کلیسای ترینیتی با درخواست تظاهرکنندگان برای برپایی چادر روی زمینی که قصد دارد در آن یک مدرسه بنا کند امتناع کرده است.

اسقف اعظم دزموند توتو، به عنوان یک اسقف بازنشسته انگلیکن طی نامه ای از هم‌کیشان خود در این کلیساخواسته از کوچکترین تنشی با جنبش تسخیر وال استریت پرهیز کند و فضای لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

اسقف اعظم دزموند توتو فعالان صلح و رهبران جنبش آپارتاید آفریقای جنوبی که در سال 1984 برنده جایزه صلح نوبل شد در این نامه آورده است: از چالشهای شما مطلع هستم و از درخواست شما از کلیسای ترینیتی برای پناه دادن به شما حمایت می کنم و امیدوارم که افراد نیکوکار و خیر این کلیسا با درخواست شما موافقت کنند و شرایط دسترسی ساده تری را برای شما فراهم کند تا بدون هیچ خشونت و یا ترس از دستگیری در زمین این کلیسا اقامت داشته باشید.