اصفهان – خبرگزاری مهر: با توجه به نیاز ضروری بانوان اصفهانی به مراجعه به پزشکان متخصص زن در همه زمینه‌های پزشکی نخستین پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بانوان در اصفهان تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه در مراسمی ویِژه که با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان، سید جمال الدین صمصام‌شریعت معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، کلنگ تاسیس نخستین پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بانوان در بیمارستان شهید بهشتی  واقع در خیابان مطهری به زمین زده شد.

این بیمارستان که مزین به نام حضرت خدیجه کبری (س) همسر فداکار پیامبر گرامی اسلام (ص) است در پنج طبقه توسط یک خیر اصفهانی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 مترمربع و با زیربنای 6هزار متر ساخته می‌شود.

این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ساخته شود و مدت زمان احداث آن با توجه به اهمیت حوزه درمان 20 ماه برنامه‌ریزی شده است.

همچنین از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان اورژانس مجهز ویژه بانوان، رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، آزمایشگاه،20 درمانگاه تخصصی و بانک خون است و روزانه به حدود 3هزار نفر از بانوان در بخش‌های مختلف خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وزیر بهداشت در مراسم کلنگ‌زنی پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی حضرت خدیجه (س)ICU پنج تخت‌خوابی بیمارستان شهید بهشتی و NICU (آی.سی.یو ویژه نوزادان) بیمارستان شهید بهشتی  را نیز افتتاح و روبان‌چینی کرد.

لازم به ذکر است مراسم افتتاح NICU  این بیمارستان که حدود یک ماه است بازسازی و تجهیز کامل شده است  به طور نمادین انجام شد.

به گزارش مهر، در این مراسم همچنین باباگلی شهردار منطقه یک اصفهان، جهانبخش سلطانی هنرمند و بازیگر اصفهانی، میرلوحی دبیر مجمع خیرین اصفهان و جمعی از مسئولان بیمارستانی و دیگر خیرین حضور داشتند.