چابهار - خبرگزاری مهر: فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توانمندی ‌های دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابعاد فرا منطقه‌ ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم سیاوش جره ظهر دوشنبه در بازدید از قسمت ‌های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: امکانات و توانمندی ‌های فنی و تخصصی این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه ‌های خارجی در سطح و جایگاه بسیار بالایی قرار دارد به طوری که این دانشگاه می‌ تواند بسیاری از نیازمندی‌ های تخصصی کشور در ابعاد نیروی انسانی و آموزش را برطرف سازد.

وی گفت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابعاد مختلف فنی، تجهیزات و آموزش امروز توانسته در جایگاهی قرار گیرد که بسیاری از کشورهای منطقه متقاضی همکاری و استفاده از این ظرفیت ‌های بالا هستند.

وی افزود: شرایط خاص منطقه و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای بومی سازی علوم مهم و راهبردی همانند دریانوردی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار توانسته در راستای عملیاتی کردن فرامین فرماندهی کل قوا، اقدامات هدفمندی را انجام دهد که با تقویت و جهت دهی این فعالیت ‌ها در ابعاد نظامی می ‌توانیم بسیاری از معادلات منطقه‌ ای را در ابعاد سیاسی و نظامی با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دست بگیریم.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: این نیروی دریایی در ابعاد مختلف آمادگی دارد تا با ایجاد تعاملات علمی، پژوهشی و فنی، تخصصی با دانشگاه دریانوردی و علوم دریانوردی چابهار بتواند از ظرفیت‌ های بسیار بالای این قطب دریانوردی کشور استفاده و بسیاری از پژوهش‌ های تحقیقاتی را به مرحله عملیاتی و اجرایی برساند.

وی امکانات و تجهیزات تخصصی و مدرن دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: به طور حتم نیروهای انسانی که از این چنین تجهیزاتی برای آموزش بهره‌ مند می‌ شوند می ‌توانند در امر دریانوردی نیز از سایر دانشگاه ‌های داخلی و خارجی در جایگاه بالاتر و کارآمدتر باشند که موفقیت ‌های علمی دانشگاه نیز این امر را اثبات کرده است.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار حضور فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این دانشگاه بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: علاقه‌ مندی نیروی دریایی در راستای همکاری‌ های دو جانبه در ابعاد علمی، پژوهشی می ‌تواند شتاب جهت‌ داری به اهداف و برنامه‌ های نظامی و علمی کشور دهد.

امین بهزاد مهر گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با تمام توان در ابعاد مختلف این آمادگی را دارد تا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را همیاری و مورد حمایت ‌های پژوهشی و استراتژیکی قرار دهد.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که تقویت همکاری ‌ها بین دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با نیروی دریایی می‌ تواند اثر بخشی پژوهش ‌های راهبردی و دریانوردی را از حالت تئوریک خارج کرده و نتایج درخشان این تلاش‌ ها را در عمل نیز مشاهده کنیم که این مهم می‌ تواند پلی بین پژوهش و عملیاتی شدن آن در ابعاد کلان باشد.

وی بیان داشت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار علاقه‌ مندی نیروی دریایی ارتش را با جدیت پیگیری و در تمامی ابعاد با امکانات موجود، گام‌ های بزرگی در راستای بومی سازی علوم و نیازمندی ‌های مورد نیاز نیروی دریایی بر خواهد داشت که این تعاملات سازنده به حتم بسیاری از معادلات در عرصه دریانوردی و امنیت دریا را به نفع کشورمان تغییر خواهد داد.