رييس جمهور آمريكا پس از سخنراني خود در وصف آزادي در مراسم تحليف دومين دوره رياست جمهوري قرار است با همتاي روسي خود ديدار كند.

به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از روزنامه شيكاگو تريبون، نشست روسيه-آمريكا كه قرار است روز 24 فوريه ( 6 اسفند) در براتيسلاوا  برقرار شود، بخشي از ديدار بوش از اروپا محسوب خواهد شد. قرار است بوش همچنين به آلمان و بروكسل هم سفر كند.

 وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد كه ديدار دو رهبر قدرتمند جهان در اسلواكي با محوريت  موضوعات  دوجانبه و بين المللي به ويژه مبارزه با تروريسم و درگيري هاي خاورميانه خواهد بود.

سرگئي لاورف وزير امور خارجه روسيه در حالي كه درباره مراسم تحليف بوش اظهار نظر مي كرد، گفت: روساي جمهور آمريكا و روسيه روابط احترام آميزي بر پايه گفتگوي متقابل داشته اند اما هم اكنون بوش درصدد است فشار بيشتري بر پوتين وارد كند.

گفتني است جرج بوش پيش از مراسم تحليف خود در گفتگو با تلويزيون اي بي سي گفت كه معتقد است پوتين بايد بفهمد كه ارزش هاي غرب براي آينده كشورش حساس است و مي خواهد با پوتين درباره برخي مسائل خاص گفتگو كند.

مدتي است سازمان هاي حقوق بشر به دليل نقض حقوق انساني و محدود كردن خبرنگاران از روسيه انتقاد مي كنند.

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه جديد آمريكا هم كه قرار است د راين نشست شركت كند، درجلسه اخير خود در كنگره آمريكا درباره نگراني آمريكا نسبت به روسيه سخن گفت.