بوشهر - خبرگزاری مهر: دبیر شورای هیئتهای مذهبی شهرستان بوشهر از برگزاری مراسم اربعین حسینی توسط هیئتهای مذهبی استانها و شهرهای مختلف کشور در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت منتظران حضرت مهدی (عج) بوشهر و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراسم عزاداری باشکوه اربعین روز از شهادت امام حسین(ع) به مدت 11 شب برگزار می کند.

دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب بیان کرد: این مراسم از 23 دی 90 به مدت 11 شب ساعت 19:30 در مسجد خاتم الانبیا (ص) شهر بوشهر برگزار می شود.

عادل جاسمیان فرد افزود: سخنران مراسم حجت الاسلام نصاری و مداحی کربلایی محمد رازقی پور و حاج علیرضا پولاد از برنامه های 11 شب این مراسم است. مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان بوشهر به صورت باشکوهی با حضور هیئت های مذهبی و اقشار مختلف برگزار می شود.

جاسمیان فرد اضافه کرد: مراسمات معنوی اربعین حسینی که با دعوت از هیئتهای مذهبی بوشهری و با بیرون آمدن دستجات عزادار و سوگواری در محل خیابانها به نوحه خوانی و زنجیرزنی می پردازند.

وی به برگزاری مراسم هه آخر صفر در هیئت مذهبی مسجد امام سجاد (ع) کوی بهشت صادق بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین حدادی و مداحی مداحان اشاره کرد و گفت: برنامه سخنرانی هیئت مذکور از 23 دی ماه 90 راس ساعت 19:30 برگزار می گردد.

دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مراسم سوگواری و عزاداری سنتی خوزستانی‌های مقیم بوشهر دهه آخر صفر در هیئت محبین ابن زهرا (س) کوی بیسیم شهرستان بوشهر با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به مدت پنج شب برگزار می‌شود و سخنرانی و مداحی مداحان کربلایی از دیگر برنامه های این هیئت می باشد.

وی اضافه کرد: هیئتهای آذربایجانی ها، خراسانی ها، دهدشتی ها، همدانی ها، الیگودرزیها و خوزستانیها در شهر بوشهر مقیم می باشند؛ که در قالب سینه زنی و زنجیر زنی در تکیا و مساجد خود به صورت متمرکز عزاداری می کنند.

جاسمیان فرد ادامه داد: هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی در انتقال محتوای فرهنگ دینی به مخاطبان خود از ظرفیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و نیاز به توجه و حمایت بیش از پیش مسئولان و متولیان امر می باشد.

وی با بیان این که برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمسک و از این دو امانت پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم، تصریح کرد: با تحقق این امر، استکبار جهانی و دشمنان داخلی با توجه به وجود دین مبین اسلام هرگز نمی توانند اهداف پلید خود را در جامعه پیاده و عملی کنند.

دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی طی 32 سال اخیر در اجرای برنامه های دینی و مذهبی بسیار درخشان ظهور کرده است.