معاون سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره زمان و مکان مذاکرات با 1+5 گفت: رایزنیها برای تعیین زمان و مکان مذاکرات با گروه 1+5 ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری که برای رایزنی با مقامات روسیه در مسکو به سر می برد درباره دستور کار مذاکرات با 1+5 گفت: دستور کار مذاکرات با گروه 1+5 بر اساس توافق طرف ها مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه دو کشور همسایه با نقش فعال در عرصه بین المللی هستند که از گذشته رایزنی های مستمری درباره موضوعات مهم منطقه ای داشتند، درباره سفر به مسکو گفت: مقامات روسیه از هیات شورای عالی امنیت ملی دوباره دعوت کردند تا دیدگاههای تفصیلی ایران را درباره طرح گام به گام داشته باشند و این طرح از موضوعات مهم هیات ایرانی با مقامات روسیه در این سفر خواهد بود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در ایام اخیر نیز دو کشور با درک مشترک از روند تحولات و نگاه بیگانگان به مسایل منطقه رایزنی ها را هم به لحاظ کمی و محتوایی گسترده تر کردند.

باقری با یادآوری بر اینکه در آستانه دور جدید گفتگوها با گروه1+5 قرار داریم، خاطرنشان کرد: این سفر به دعوت وزارت خارجه روسیه و با هدف دیدار با مقامات سیاسی و امنیتی این کشور برای گفتگو درباره مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی انجام شده است.

به گزارش مهر، باقری روز گذشته وارد مسکو شد و امروز با وزیر و معاونان وزارت امور خارجه روسیه و همچنین مقامات شورای امنیت این کشور دیدار می کند. این دیدارها پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها برگزار می شود.