خبرگزاری مهر-گروه بین الملل : با گذشت چند روز از سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین های اشغالی و دیدار وی با سران رژیم صهیونیستی، رسانه های غربی هنوز این موضوع را داغ نگاه داشته و درباره آن داستان سرایی می کنند.

به گزارش مهر، پیش و پس از انجام این سفر رسانه های صهیونیستی و غربی تلاش زیادی کردند تا اعلام کنند که هدف اصلی از انجام سفر ژنرال "ماترین دمپسی" به سرزمی های اشغالی، ایران، برنامه های اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران و تلاش آمریکا برای متقاعد کردن تل آویو مبنی بر هماهنگ بودن با واشنگتن پیش از انجام هر اقدامی علیه تهران است.

برای مثال، پیش از انجام سفر بلومبرگ نوشته بود : با توجه به افزایش حساسیت ها در مورد ایران، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل می رود تا روابط واشنگتن-تل آویو را متوازن کند. همراهی آمریکا با اسرائیل در مورد ایران با توجه به شرایط موجود در منطقه خاورمیانه حساس شده و از همین رو دمپسی به تل آویو می رود تا در این رابطه با سران اسرائیل مذاکره کند. این سفر به دنبال گفتگوی تلفنی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در تاریخ 12 ژانویه انجام می شود.

جروزالم پست و هاآرتض، روزنامه های چاپ سرزمین های اشغالی نیز در این باره نوشته بودند : با توجه به پیشرفت برنامه هسته ای ایران امکان اقدام نظامی علیه ایران توسط اسرائیل افزایش یافته اما آمریکا مخالف این اقدام یکجانبه است از همین رو دمپسی به تل آویو می آید تا درباره آن با مقامات اسرائیل مذاکره کند.
 
 
ژنرال "مارتین دمپسی"
 
هاآرتض با بزرگنمایی درباره این سفر نوشته بود : دمپسی به اسرائیل می آید و هدف از این سفر اطمینان از نقشه های آتی تل آویو برای برخورد با ایران است. سفر دمپسی با توجه به تلاش آمریکا برای هماهنگ کردن برنامه خود با برنامه تل آویو برای مقابله با برنامه هسته ای ایران انجام می شود. 
 
جروزالم پست نیز نوشته بود : آمریکا به دنبال اطمینان یافتن از این موضوع است که اسرائیل به دنبال حمله به ایران نیست. دو طرف دارای خطوط قرمزی برای برخورد با ایران هستند و یکی از اهداف سفر ژنرال مارتین دمپسی به اسرائیل آن است تا درباره این خطوط قرمز هماهنگی ایجاد شود.
 
در هنگام انجام این سفر نیز روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود : "مارتین دمپسی" روز جمعه با چند نفر از سران اسرائیل دیدار و گفتگو کرد. این گفتگوها با هدف تلاش برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و همچنین وضعیت بحرانی موجود در ارتباط با تنگه هرمز و احتمال بسته شدن آن از سوی ایران انجام شده است.
 
اما امروز یکشنبه ساندی تایمز با بزرگنمایی در این باره نوشت : اسرائیل درخواست آمریکا در زمینه گرفتن موافقت واشنگتن پیش از انجام هرگونه حمله علیه ایران را رد کرد. تل آویو اعلام کرده که تنها 12 ساعت قبل از انجام چنین عملیاتی آمریکا را در جریان آن قرار می دهد.
 
به نوشته ساندی تایمز، این موضوع در دیدار ژنرال دمپسی با سران رژیم صهیونیستی به اطلاع مقام آمریکایی رسیده است.
 
تایمز در ادامه می نویسد : بر همین اساس به نظر می رسد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل نگران آن است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و هراس از افزایش بهای نفت، در صورت مطلع بودن از نقشه تل آویو، از انجام حمله اسرائیل به ایران جلوگیری کند.