بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استان بوشهر از برگزاری دوره‌ سامانه‌ رایانه‌ای برای مجریان انتخابات در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی هاشمی فرد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان بوشهر در رابطه با برگزاری این دوره در بوشهر اظهار داشت: این دوره از 20 تا 22 دی‌ماه با محور‌های انتخابات رایانه‌ای ، برگزاری مطلوب انتخابات و حفاظت از اسناد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته آموزش ستاد انتخابات استان بوشهر موظف به برگزاری دوره های آموزشی چون  قوانین و مقررات انتخاباتی، آیین نامه‌های انتخاباتی ، برنامه‌های ریزی انتخابات و آموزش اصول کلی حفاظت اسناد است.

مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی از نهم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شدو این دوره‌ها به صورت حضوری کارگاهی، حضوری ویدئو کنفرانس و استفاده از صاحبنظران حوزه امنیتی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: در استان بوشهر 350 شعبه اخذ رای فعالیت خواهند داشت که از بین این تعداد شعبه، 165 شعبه حساس انتخاباتی شناسایی شده است.

حکمت الله نوذری ادامه داد: کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان بوشهر مسائل امنیتی انتخابات در استان را بررسی می‌کند و با برگزاری جلسات منظم آنها را مدیریت می‌کند. تاکنون 20 مصوبه در این جلسات تصویب شده است که اغلب آنها به مرحله اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: با توجه به طرح امنیتی استانی انتخابات در استان بوشهر، در آستانه انتخابات و در حالیکه زمان زیادی تا انتخابات در پیش نداریم، شاهد شرایط امنیتی بسیار خوبی برای انتخابات در استان هستیم.     

جانشین کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه برای  همه همکاران در کمیته، ابلاغ داخلی زده شده و شیفت بندی هم انجام دادیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.

شهرام قضایی اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که این کمیته مشغول سامندهی آن است می‌توان به تجهیز ستاد هیئت نظارت، ساماندهی ستاد مرکزی انتخابات استان، پیش بینی استفاده از امکانات حداکثری دستگاه‌های اجرایی بوشهر و همایش 450 نفری انتخابات اشاره کرد.