مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیست ‌و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را 19 تا 21 بهمن در تهران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و پنجمین‌ کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در دو بخش " ارزیابی عملکرد بیست ساله مجمع جهانی تقریب مذاهب" و نشست "بیداری اسلامی" در تهران برگزار می‌شود که درآن اعضای مجمع عمومی مجمع تقریب و جمعی از متفکران از 50 کشور جهان حضور دارند.

در این کنفرانس متفکران و اندیشمندانی از کشورهایی چون مالزی، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، انگلستان، آمریکا، استرالیا، دانمارک، تونس، قطر، چین، یمن، مصر حضور دارند.

در بیست و ‌پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، مقالاتی با موضوعات " پشتیبانی از بیداری اسلامی به منظور تحقق چشم‌اندازها " ارائه می‌شود.

همچنین تبیین نقش انقلاب اسلامی در گسترش بیداری اسلامی، تقویت سازمان‌ها و مؤسسات فراگیر اسلامی، تحقق آگاهی سیاسی مطلوب در جوامع اسلامی، ترویج دعوت به فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی، گسترش آگاهی عمومی از اسلام و مسائل روز جوامع اسلامی، تقویت امید به آینده و حمایت از مقاومت اسلامی، آسیب‌شناسی بیداری اسلامی و تبیین طرح جامع اسلامی در همه زمینه‌های زندگی از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.