امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی است، تأکید کرد: مسلمانان با هم متحد هستند و تفرقه در میان آنها وجود ندارد .

حاج ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در مورد وحدت اسلامی به خبرنگار مهر گفت: منظور از وحدت اسلامی تکیه بر اصول اعتقادی و دینی مسلمین است. اینکه دارای خدا، قرآن، پیامبر(ص) و قبله واحد هستند و همچنین به معاد اعتقاد دارند.

راستی تصریح کرد: در مورد ضروریات دین نص صریح قرآن و حدیث پیامبر در این مسائل روشن بیان شده است که در این رابطه دیگر بابی از باب اجتهاد باز نمی‎شود. ولی در مسائل جزئی اسلام که در نص صریح قرآن و حدیث رسول اکرم(ص) نیامده است باب اجتهاد باز می‎شود و فقها و مجتهدین اظهار نظر می‎کنند که اتفاق نظر در این مسائل امکان پذیر نیست.

وی درمورد اینکه چه کسانی در بین مسلمین تفرقه می‎اندازند و هدف آنها چیست هم اظهار داشت: به نظر من مسلمین با هم متحد هستند و تفرقه در میان آنها وجود ندارد اما دشمنان در طول تاریخ سعی کرده‏اند اختلافات جزئی و پیش پا افتاده مسلمین را بزرگ کنند اختلافاتی که به دست فراموشی سپرده شده‎اند آنها را زنده و احیا می‌کنند یا دست به اختلافات جدیدی در میان مسلمانان می‎زنند. اینها کسانی هستند که شمشیر را از رو به طرف اسلام بسته‏اند و بر مبنای تز قدیمی خود که تفرقه بینداز و حکومت کن عمل می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج درباره ترور ماموستا شیخ الاسلام هم یادآور شد: استکبار و در رأس آن آمریکا واسرائیل از منادیان وحدت اسلامی به شدت عصبانی هستند و آنها مورد غضب و ترور آنها قرار می‎گیرند چرا که نفع استکبار جهانی در تفرقه مسلمانان است و اگر مسلمانان متحد باشند استکبار جایگاهی میان مسلمانان نخواهد داشت لذا کسانی را که منادی وحدت اسلامی هستند هدف قرارداده و از بین می‎برند.