علي اكبر ولايتي ازنامزدهاي انتخابات نهم گفت بايدخارج از بازار گرمي هاي انتخاباتي از اقرار به اقدامات مثبت دولت هاي گذشته و تاكيد بر ادامه مسير آنها نهراسيم .

به گزارش خبرنگار سياسي مهر،علي اكبر ولايتي درنشست مجمع نمايندگان جامعه اسلامي دانشجويان در اظهاراتي با بيان اينكه مردم بايد احساس كنند كابينه متعلق به همه است گفت : نبايد احساس شود جمعي خاص قصد حكومت كردن و كنار گذاشتن بقيه را دارند  . 
 
وي با بيان اينكه در حوزه اقتصادي دچار نوعي روزمرگي هستيم،اعلام داشت در اين زمينه در دوره هر رييس جمهور اقداماتي برخلاف اقدامات رييس جمهور قبلي صورت گرفته است . 

اين نامزد انتخابات نهم افزود : نقد عملكرد دولتهاي قبلي خوب است اما بايد دستاوردهاي آن را نيز بيان نمود و ادامه داد تا سرمايه گذاري و وقت و كار هدر نرود .

ولايتي بابيان اينكه دركشورهاي پيشرفته دنيا هر رييس جمهور كار رييس جمهور قبلي را پي گرفته و نقايص آن را برطرف كرده است گفت : اگرهر كانديدا يا رييس جمهوري همه اقداماتش را تحت الشعاع شعار سياسي قراردهد آنچه بر زمين مي ماند منافع مردم است .

وي با اشاره به اين كه اقتصاد ايران نياز به برنامه اي مختص خود دارد ، چين ، ژاپن و هند را از جمله كشورهاي موفق با اقتصادي ويژه و مخصوص به خود خواند و گفت : توسعه اقتصادي در كنار عدالت اجتماعي تيتر پيشنهادي ماست كه با برنامه چشم انداز 20 ساله كاملا قابل انطباق است .

كانديداي انتخابات رياست جمهوري بر ضرورت برداشتن موانع بروكراتيك از سر راه توليد ، افزايش تسهيلات دولت در اين مسير كاهش بهره هاي وام هاي صنعتي ، توجه به بيمه همگاني  و همه گير شدن پوشش آن و عدالت نسبي در پرداخت حقوق ها تاكيد كرد .

ولايتي با بيان اينكه ما در برخي زمينه ها از كشورهاي منطقه عقب تريم، تاكيد كرد ايران بايد در موارد علمي ، تكنولوژيكي فرهنگي و سياسي سرآمد كشور هاي منطقه و در موازنه هاي منطقه اي قدرت اول باشد .

وي با تاكيد بر اينكه امروز چشم هم همسلمانان جهان به سوي ماست گفت : بسياري از كشورهاي مسلمان براي خلع يد استعمار و استبداد تلاش كرده اند اما موفق نشده اند و استعمار را تجديد بنا كرده اند اما در ايران انقلاب همچنان پا بر جاست و پايه اي است براي پيشرفت ايران و مركزيتي است براي انسجام جهان اسلام .

ولايتي در بخش ديگري از سخنانش افزود: در صورت انسجام جهان اسلام روزي نخواهد بود كه از يك ميليارد و سيصد هزار مسلمان يك عضو دائم در شوراي امنيت نباشد . وي تصريح كرد جمهوري اسلامي ايران آنچه بدست آورده است در چارچوب بيداري اسلامي بوده همچنانكه هيچ يك از حركتهاي 100 سال اخير از جمله مشروطه و ملي شدن صنعت نفت ، با فاصله گرفتن از ارزشها به نتيجه نرسيده اند .

وي با تكرار موضعش مبني بر حمايت از آيت الله هاشمي رفسنجاني در صورت كانديداتوري وي در مورد چينش افراد در كابينه احتمالي آينده اش اعلام كرد : دراين كابينه هم از نيروهاي جوان وهم از افراد با تجربه استفاده خواهم كرد و ملاك من براي  انتخاب افراد خودي بودن و پايبندي به ارزشهاي اسلام و انقلاب و امام ورهبري است .

كانديداي دوره نهم رياست جمهوري تاكيد كرد : نبايد به صرف ادعا بسنده كنيم بلكه بايد افرادي كه در فراز و نشيبهاي سياسي كارامدي و پايبنديشان را به ارزشها نشان داده باشند به كار گيريم . 

وي با تاكيد بر ضرورت توجه به امنيت شغلي فارغ التحصيلان گفت : بايد نحوه  تعيين رشته ها و ظرفيت آنها متناسب با نياز كشور شكل گيرد . 

ولايتي درپايان بر ضرورت توجه به مساله رفاه ، بورس و وام دانشجويي تاكيد كرد .